Google a lansat ieri un ad-blocker pentru browser-ul propriu Chrome, care este proiectat să blocheze reclamele „enervante” și „insistente”.

Cea care va decide ce reclame anume vor fi blocate este Coaliția pentru reclame mai bune (Coalition for Better Ads/CBA) – formată din companii ca Google și Facebook.

Site-urile vor avea 30 de zile să își elimine reclamele deranjante înainte ca acestea să fie blocate.

Conform unui sondaj efectuat asupra a 40 000 de utilizatori web din SUA și Europa,  cele mai deranjante reclame sunt cele care acoperă întreaga pagină, ascunzând content-ul propriu-zis, și cele animate, care sustrag atenția, potrivit unui blog de Chris Bentzel de la Google.

„Chrome va bloca automat reclamele de pe site-rile care nu urmează Standardele CBA” a scris Bentzel.”Atunci când cel puțin o cerere de conectare la rețea a fost blocată, Chrome îi va arăta utiliyatorului un mesaj, indicând că a fost blocată o reclamă, dar acesta va avea posibilitatea să anuleze această opțiune.”

„Industria publicitară a reacționat, în general, destul de bine la idee”, a spus Emily Tan, editor la revista Campaign. „La început, oamenii erau îngrijorați că reclamele se vor bloca în mod exagerat” a spus aceasta celor de la BBC. „Nu toți au o idee foarte clară despre ceea ce face acest ad-blocker cu adevărat.”

Printre site-urile care deja au modificat reclamele pe care le arată, după avertizarea celor de la Google, se numără LA Times și Chicago Tribune.

Browser-ul Chrome este folosit de aproximativ 60% din utilizatorii de computere și telefoane mobile, arată un studiu al Stat Counter, W3Counter și Net Applications.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here