GoPro are probleme financiare; oferă tehnologia sa altor companii sub licenţă

Autor: , in IT/Ştiinţă / 23 martie, 2018, 15:56

Produsele noi de la GoPro şi upgrade-urile pentru cele deja existente nu mai sunt de ajuns pentru a creşte veniturile companiei, care a decis să se orienteze acum către parteneriate cu alte companii, oferind tehnologia sa proprietară sub licenţă pentru alţi producători.

Astfel, primul partener este Jabil Optics, o companie americană care dezvoltă soluţii foto şi video pentru multe instituţii, agenţii şi companii.

GoPro lucrează cu Jabil încă din 2014, partenerul punând la dispoziţie fabricile sale pentru realizarea camerelor GoPro Hero 4 şi a următoarelor modele. Noua înţelegere dintre cele două companii oferă celor de la Jabil acces la tehnologiile GoPro, însă pentru dezvoltarea de produse care nu fac concurenţă camerelor de acţiune pentru consumatori, precum cele din gama Hero.

Vice Preşedintele Jabil Optics, Irv Stein, a declarat că există o cerere mare de soluţii de captare de imagini în segmente de piaţă precum dispozitive pentru smart home, în echipamente militare, pentru pompieri, poliţie, ambulanţă şi domeniul privat de securitate. Aceste soluţii, alături de dispozitive pentru săli de conferinţe, roboţi sau sisteme de condus autonom produse de Jabil vor putea folosi lentilele şi senzorii dezvoltaţi de GoPro, chiar şi fără să marcheze produsele cu logo-ul GoPro.

Acesta este momentan singurul partener care împrumută tehnologia GoPro în acest moment, urmând probabil să aflăm şi despre alţii în viitorul apropiat. Motivul pentru care vânzările GoPro sunt însă în scădere nu sunt o consecinţă a produselor slabe, ci dimpotrivă. Camerele de acţiune pe care compania le produce sunt atât de bune, încât utilizatorii nu au foarte multe motive să le schimbe, upgrade-urile de la o generaţie la cealaltă fiind de multe ori minore.

GoPro se confruntă cu probleme la nivel financiar în ultimii câţiva ani, camerele sale de acţiune scăzând în vânzări, în timp ce drona Karma s-a dovedit a fi un eşec total, compania renunţând la produs, cât şi la întreaga echipă din spatele acesteia.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentarii


Faci un comentariu sau dai un răspuns?


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X