Tranziția de la mașinile tradiționale la cele electrice poate avea o serie de consecințe la nivelul societății pe care industria auto încă nu le înțelege pe deplin, a avertizat Carlos Tavares, șeful grupului Peugeot-Citroen (PSA).

Francezii de la PSA au în plan ca fiecare model din grup să fie oferit cu cel puțin o variantă electrică sau hibridă, în următorii ani.

Trendul electrificării la nivelul industriei auto îl îngrijorează însă pe șeful grupului Peugeot-Citroen. Carlos Tavares susține că există mai multe probleme pe care constructorii trebuie să le ia în calcul atunci când se gândesc la mașinile electrice, scrie automarket.ro.

“Sunt multe lucruri de luat în calcul pe lângă vânzarea mașinilor electrice, de la crearea și reciclarea bateriilor, materia primă și tehnologiile folosite și până la taxele, costurile de întreținere sau infrastructura de încărcare. Dacă vrem energie curată trebuie să ne întrebăm cum producem această energie,” a declarat Tavares.

Potrivit CEO-ului PSA, strategia actuală privind electrificarea duce lipsă de claritate și viziune, iar acest lucru poate afecta atât industria, cât și societatea în ansamblul ei.

“Industria auto evoluează rapid, dar sunt îngrijorat că autoritățile și orașele nu au o abordare potrivită. Dacă pierdem ceva din vedere, toată această tranziție se poate întoarce împotriva noastră, nu doar împotriva industriei, ci și împotriva cetățenilor,” a subliniat Tavares.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •