Autobuzele electrice, ca toate mașinile electrice, în general, reprezintă o rezolvare a problemei poluării cu gaze de eșapament, însă utilizarea lor tot mai răspândită începe să îi deranjeze pe cei din industria petrolieră.

Vreo șapte ani în urmă, acest mod de transport era considerat o glumă – pe atunci, producătorul chinez BYD Co. propunea publicului un asemenea vehicul.

Câțiva ani mai târziu, mașinile s-au transformat din jucării în elemente cruciale pentru revoluționarea transportului în comun.

Chinezii sunt lideri la acest capitol. Aceștia dețineau, în 2017, 99% din totalul celor 385.000 de autobuze electrice din lume. Numărul acesta înseamnă 17% din totalul autobuzelor din China.

La fiecare cinci săptămâni, 9500 de astfel de mașini sunt adăugate flotei naționale. Acest fapt aduce cu sine și o scădere a cererii de combustibil.

La fiecare 1000 de autobuze electrice care circulă pe străzi, cererea de motorină scade cu 60 de tone.

Conform BNEF, autobuzele electrice de pe străzi vor reduce cererea de motorină cu echivalentul consumat de o țară precum Grecia.

Un exemplu de succes este micul oraș chinez Shenzhen, unde dezvoltarea urbană n-a ținut cont și de mediu, iar smogul devenise o problemă extremă, cunoscută la nivel mondial.

În 2011, aici au fost aduse primele autobuze electrice, iar în decembrie 2017, toate cele 16 359 de autobuze din oraș fuseseră înlocuite cu cele electrice.

BYD estimează că autobuzele produse de ei au călătorit aproximativ 17 miliarde de kilometri și au salvat în acest timp 6,8 miliarde de litri de motorină.

Asta înseamnă o reducere a poluării cu 18 milioane de tone de dioxid de carbon, echivalentul produs de 3,8 milioane de mașini într-un an.

Comentarii