Oamenii de știință au descoperit cum unele bacterii nu sunt doar rezistente la antibiotice, dar se și hrănesc cu medicamentele care au fost create pentru a le distruge, potrivit unui studiu publicat luni, relatează AFP.

Descoperirea i-ar putea ajuta pe cercetători să modifice genetic bacteriile, astfel încât acestea să consume tonele de antibiotice rămase din deșeurile industriale și cele agricole, care pătrund în sol și canalizații în fiecare an.

„Zece ani în urmă, am aflat că bacteriile pot mânca antibiotice și toată lumea a fost șocată. Acum, înțelegem modul în care bacteriile fac acest lucru și începem să căutăm căi prin care putem să folosi această abilitate a lor, pentru a scăpa de antibiotice acolo unde cauzează daune”, a spus Gautam Dantas, profesor de imunologie la Școala de Medicină a Universității Washington, din Missouri.

Descoperite în 1920, antibioticele au salvat zeci de milioane de vieți, învingând infecțiile bacteriene ca pneumonia, tuberculoza și meningita.

Cu trecerea timpului, însă, bacteriile au învățat să lupte cu antibioticul, dezvoltând o rezistență față de medicamentele care odată le distrugeau.

Din această cauză, penicilina, antibioticul original, și cel mai des prescris, a pierdut teren.

Organizația Mondială a Sănătății a avertizat în repetate rânduri că ducem lipsă de antibiotice eficiente și a chemat, anul trecut, guvernele și marele companii farmaceutice să creeze o nouă generație de medicamente, pentru a lupta contra bacteriilor ultra-rezistente.

Bacteriile pot deveni rezistente atunci când pacienții nu finisează un curs de tratament. Acest lucru îi oferă bacteriei pe jumătate învinsă șansa de a se reabilita și de a dezvolta imunitate.