Unul dintre principalele dezavantaje ale mașinilor electrice în comparație cu cele cu motoare cu combustie internă este autonomia mai mică, însă constructorii încep deja să lanseze numeroase modele de serie care se apropie de o autonomie teoretică de 500 kilometri, conform standardului WLTP.

Carlos Ghosn, șeful Alianței Renault-Nissan, susține însă că autonomia a ajuns deja la valori decente, întrucât un studiu intern a evidențiat faptul că cei mai mulți proprietari de electrice sunt mulțumiți dacă știu că pot conduce cel puțin 300 de kilometri fără să oprească la o stație de încărcare, scrie Automarket.ro.

„Am observat că proprietarii nu mai vorbesc despre autonomie atât timp cât le garantezi 300 de kilometri. Nu puteam anticipa acest răspuns în cadrul studiului nostru. A trebui să avem 500.000 de mașini electrice pe străzi pentru a înțelege că proprietarii nu pun autonomia pe primul loc când depășești pragul de 300 de kilometri”, a explicat el.

Alianța Renault-Nissan are în portofoliu cele mai bine vândute modele electrice. Nissan Leaf este mașina electrică cu cele mai mari vânzări în lume, iar noua generație are o autonomie de 389 de kilometri în regim urban.

Între timp, Renault Zoe este cea mai vândută electrică din Europa și se laudă cu o autonomie de 400 de kilometri conform standardului NEDC. Ambele modele oferă autonomii reale de circa 300 de kilometri în regim urban.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
control_parental_starnet

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here