În pofida tuturor evoluţiilor pozitive din Ger­mania, economia în creştere puternică, pia­ţa imobiliară înfloritoare şi şomajul situat la un mi­nim record, mândria naţională a aces­tei ţări a avut serios de suferit în ulti­mele săptămâni, potrivit Bloomberg.
Deşi nemţilor le place să amintească res­tu­lui lumii că fabrică maşini grozave, joacă un fot­bal bun, aleg guverne stabile şi au o reputaţie soli­dă la nivel mondial, aceste adevăruri accep­tate încep să se destrame.

Cancelarul german Angela Merkel, apără­toarea stabilităţii euro­pene, se confruntă cu pro­teste în creştere chiar în interiorul propriului guvern; industria auto cândva mândră trece din scan­dal în scandal; Deutsche Bank este o umbră a ceea ce a fost. Peste toate acestea a venit şocul umi­litoarei eliminări a echipei naţionale de fotbal de la Campionatul Mondial de Fotbal în prima etapă, pentru prima dată din 1938, scrie zf.ro.

Merkel are în faţă un viitor nesigur, la nu­mai trei luni după ce a reuşit să creeze o nouă coaliţie pentru al patrulea mandat al său. Aliaţii săi bavarezi ameninţă stabilitatea guvernului cu an­gajamente de a acţiona unilateral pentru a adop­ta o poziţie mai dură cu privire la mi­granţii care intră în ţară dacă Merkel nu va reuşi să asi­gure un acord la nivelul UE în această problemă.

Între timp, industria auto a ţării trece din scandal în scandal. Nu e săptămână în care să nu apară noi revelaţii cu privire la scandalul Diesel­gate care a cuprins mai întâi Volkswagen în 2015. CEO-ul Audi a fost arestat săptămâna tre­cută, acuzat de procurori că a încercat să in­flu­enţeze dovezile din cadrul anchetei, acesta ră­mâ­nând în închisoare de atunci. Este o cădere fără precedent a unui lider corporate important din Germania.

O altă lovitură la adresa industriei auto a Germaniei, cel mai mare exportator al acestei ţări, a fost reprezentată de ameninţarea preşe­din­telui american Donald Trump de a impune tarife usturătoare pe vehiculele importate în SUA.

Daimler, care sponsorizează echipa de fot­bal germană, a fost forţat să-şi revizuiască dra­ma­tic estimarea de profit pentru acest an, spu­nând că exporturile sale sunt afectate de răz­boiul comercial mondial.

Impactul unor eventuale tarife asupra producătorilor auto europeni ar fi unul major, potrivit analiştilor, scrie CNBC.

Impactul s-ar resimţi cel mai mult la nivelul Ger­maniei comparativ cu toate celelalte ţări euro­pene. Germania a reprezentat 55% din exporturile auto totale realizate de Uniunea Europeană anul trecut. Profiturile în scădere nu afectează doar firmele auto, ci şi investitorii, având în vedere şansele mai reduse ca aceştia să mai primească dividende.

Potenţialele investiţii ale companiilor din industria auto ar putea fi de asemenea restrânse în cazul diminuării veniturilor.

Mai este apoi Deutsche Bank, scrie Bloomberg. Se pare că zilnic are loc plecarea unui bancher de top în condiţiile în care cea mai mare bancă germană încearcă să elimine mii de locuri de muncă în efortul de a reveni pe profit. Banca este de departe cel mai slab performer din cadrul indicelui bursier de referinţă german, după ce a pierdut 43% din valoare de la începutul acestui an.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here