Oamenii de afaceri moldoveni Andrei Ianovici și Serghei Melnik, care dețin câte 25,5% din acțiunile companiei Civil Aviation Group SRL, care a privatizat Air Moldova, vor avea ultimul cuvânt de spus când va fi vorba de luarea unor decizii radicale. Asta recunoaște directorul general al Blue Air, Marius Puiu, care deține 49% din acțiuni.

Potrivit lui Puiu, „procentajul de 49% vine din înțelegerea în amănunțime a spațiului moldovean”, astfel factorii de decizie în companie aparține celor doi moldoveni, care împreună dețin 51% din acțiuni.

„Procentajul de 49% vine din înțelegerea în amănunțime a spațiului moldovean și anume, noi nu dorim să schimbăm numele companiei, nici identitatea ei, ceea ce înseamnă pentru noi că factorii de decizie sunt cei care dețin 51 la sută, împreună cu noi pentru deciziile foarte importante. Adică, ne dorim cu tot dinadinsul să păstrăm identitatea companiei”, a precizat Marius Puiu, fiind întrebat cine va deține ultimul cuvânt atunci când va fi vorba despre luarea unor decizii radicale în privința Air Moldova.

Air Moldova a fost preluată acum de Blue Air prin intermediul unei firme înființate în luna august a acestui an.

În firma respectivă, Blue Air s-a asociat cu oamenii de afaceri moldoveni Andrei Ianovici, care controlează Aergrup, și Serghei Melnik, care deține Air Jet.

Zdg.md scrie că Civil Aviation Group SRL a fost fondată pe 23 august 2018 de către un grup de investitori între care cota cea mai mare (49%) este deținuta de Blue Air. Baza principală a companiei este Aeroportul Internațional Henri Coandă (OTP), principalul aeroport al Bucureștiului.

Câte 25,5% dintre acțiuni sunt deținute și de două persoane fizice, cetățeni ai Republicii Moldova. Unul dintre aceștia este Serghei Melnik, fost candidat la funcția de guvernator, expert financiar și președinte al unei companii de consultanță din SUA. Iar celălalt asociat este Andrei Ianovici, coproprietar al Companiei aeriene AMS Airlines Air Charter (Georgia).

Expunerea la privatizare a întreprinderii de stat Air Moldova a fost determinată de necesitatea salvgardării companiei aeriene și evitarea falimentului acesteia. În ultimii ani, rezultatele activității acesteia denotă un declin continuu, înregistrând în anul 2015 pierderi în mărime de 227 mil lei, în anul 2016 – profit în mărime de 8,54 mil lei, în anul 2017 pierderi în mărime de 190,4 mil lei. În primul semestru al anului 2018 datoriile întreprinderii constituiau 1,283 miliarde lei, fiind în creștere cu 169 mil lei, față de începutul anului de gestiune, iar rezultatul exercițiului financiar din primul semestru este negativ, estimându-se la 160 mil lei, la aceasta adăugându-se pierderile din anii precedenți, conform sursei citate.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •