Toyota rămâne constructorul asiatic cu cele mai mari vânzări în Europa în primele nouă luni ale anului, în timp ce Hyundai a reușit să urce pe locul doi după ce a depășit Nissan.

Hyundai a anunțat în vara anului 2017 un plan ambițios prin care vrea să devină cel mai mare constructor asiatic din Europa din punct de vedere al vânzărilor până în 2021, scrie Automarket.ro.

La vremea respectivă, marca sud-coreeană ocupa locul trei în topul producătorilor asiatici prezenți în Europa, după Toyota și Nissan, însă planurile încep să dea roade.

Datele oficiale publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) pentru primele nouă luni ale anului arată că Hyundai a reușit să urce pe locul doi în acest clasament după ce a comercializat aproape 426.000 de unități, în creștere cu 7.1%.

Între timp, vânzările Nissan de pe piața europeană au înregistrat un declin de 9.1% la puțin peste 411.000 de unități, în ciuda faptului că Nissan Qashqai este și în prezent cel mai vândut SUV de pe Bătrânul Continent.

Între timp, Toyota rămâne lider în acest clasament cu peste 561.000 de unități, însă cu un ritm de creștere mai mic decât cel al rivalilor de la Hyundai, de 5.5%. Constructorul japonez se bucură de succes în special datorită hibrizilor, care au o cotă de piață de circa 46% în vânzările totale ale producătorului pe continent.

Kia ocupă locul patru cu aproape 386.000 de unități, după o creștere de 5.7%. Mazda completează top 5 prin cele circa 158.000 de unități comercializate în primele opt luni ale anului, în timp ce Honda este pe poziția următoare cu aproape 111.000 unități, în fata brandului de lux Lexus.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •