Savanții au descoperit apă în atmosfera unei planete care se află la 1700 de trilioane de kilometri de noi

Autor: , in IT/Ştiinţă / 23 noiembrie, 2018, 16:56

Astronomii au descoperit că atmosfera unei planete care se află la o distanță de 179 de ani lumină de noi, adică la o depărtare de  1700 de trilioane de kilometri, conține apă.

Echipa de la Keck Observatory din Hawaii a făcut un pas enorm în observarea exoplanetelor, detectând apă în atmosfera îndepărtatei exoplanete, relatează Science Alert.

Sistemul solar din care face parte planeta are în centru o stea numită HR 8799 și planetele HR 8799 b, c, d și e. Sistemul de află în constelația Pegasus.

Steaua în sine are o vârstă de 30 de milioane de ani.

Exoplaneta despre care este vorba, HR 8799 c, a fost descoperită încă în 2008.

Aceasta este o planetă gazoasă tânără, cu masa de circa 7 ori mai mare decât cea a gigantului Jupiter. HR 8799 c orbitează soarele său în decurs de 200 de ani.

Noi imagini obținute cu ajutorul telescopului confirmă prezența apei în atmosfera ei și confirmă lipsa gazului metan.

Exoplanet HR 8799c is about 7 times the size of Jupiter. (W. M. KECK OBSERVATORY/ADAM MAKARENKO/C. ALVAREZ)

De la stânga la dreapta: planeta HR 8799 d, steaua/ soarele HR 8799, planeta HR 8799 b și, mai jos, planeta HR 8799 c.

Noile descoperiri au fost publicate în Astronomical Journal. Autorul principal al articolului este Ji Wang, care a făcut doctoratul la Caltech și este acum profesor asistent la Universitatea din Ohio.

„Acum, la observatorul Keck, putem învăța despre legile fizice și dinamice ale acestor exoplanete gigantice, care sunt foarte diferite de planetele sistemului nostru solar”, spune Wang.

Comentarii