Î.S. „Calea Ferată din Moldova” (CFM) se va alege cu 30 de automobile noi. Despre aceasta a anunțat administrația companiei, în cadrul unei conferințe de presă. Primul lot, constituit din 10 automobile, a fost deja livrat, iar celelalte urmează să ajungă în parcurile întreprinderii pe parcursul anului viitor.

Potrivit directorului CFM, Iurii Topală, automobilele vor fi distribuite la toate nodurile feroviare din țară, astfel încât intervenția specialiștilor pentru lichidarea unor defecțiuni să se producă în cel mai scurt timp posibil. Directorul de la „Calea Ferată” a precizat că mașinile vor purta loggo-ul CFM, pentru a evita utilizarea lor în alte scopuri decât cele impuse de serviciu.

Autoturismele sunt de model Dacia, de producție românească, iar distribuitorul oficial din țara noastră le-a oferit la un tarif special. Costul total al celor trei tipuri de mașini noi ajunge la aproape 8 milioane de lei, iar configurațiile acestuia corespund cerințelor pentru efectuarea operațiunilor pe linii, se arată într-un comunicat emis de CFM.

„Până acum, intervențiile inginerilor sau a altor specialiști pe linii generau costuri prea mari pentru companie, în primul rând din cauza consumului sporit de motorină a automobilelor învechite pe care le deține CFM. De asemenea, timpul de intervenție lăsa de dorit, întrucât acestea se defectau foarte des. Mai mult, mentenanța acestor autoturisme era și rămâne a fi mult prea costisitoare și nerentabilă. Economiile nu se pot produce atunci când noi utilizăm mașini fabricate încă în anii 80”, a declarat Iurii Topala.

Potrivit datelor prezentate de serviciile responsabile, diferența dintre consumul de motorină a unui automobil de model UAZ, deținut de CFM, și o mașină de model Dacia poate ajunge până la 13 mii de lei pe lună, acesta fiind de 5 ori mai mic în cazul noilor mașini.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •