Sursă foto: Foxity

Din acest an, transportul public va fi gratuit în fiecare an în regiunea Ile-de-France, din jurul Parisului, începând cu ziua de 31 decembrie ora 17:00 şi până la 1 ianuarie ora 12:00, iar un serviciu special va fi introdus în noaptea de Revelion, a anunţat joi Autoritatea de transport din regiunea Ile-de-France (IDFM), transmite AFP, potrivit Agerpres.

„Zece linii de trenuri şi RER, şase lunii de metrou şi numeroase linii de autobuz vor funcţiona toată noaptea”, a informat într-un comunicat de presă Autoritatea de transport din regiunea Ile-de-France (IDFM). De asemenea, la sfârşitul programului normal de funcţionare, ora 02:15, şase linii de metrou (1, 2, 4, 6, 9 şi 14) vor continua să deservească anumite staţii.

Dacă liniile A şi B de tren regional RER vor circula în ambele sensuri de mers toată noaptea, liniile C şi D precum şi anumite tronsoane din liniile H, J, L, N, P şi R de tren regional RER precum şi trenurile de suburbie (Transilien) vor circula cu frecvenţă variabilă şi numai în sensul Paris-suburbii.

Reţeaua de autobuze de noapte (Noctilien) „va fi adaptată pentru această seară specială şi în funcţie de constrângerile de circulaţie, de perimetrele de securitate şi în completarea reţelei de transport feroviar”, a precizat Autoritatea de transport din regiunea Ile-de-France.

În luna martie a acestui an, edilul Parisului, Anne Hidalgo, şi-a anunţat intenţia de a derula un studiu de fezabilitate cu privire la posibilitatea gratuităţii transportului public, adăugând că vrea să includă acest subiect pe agenda dezbaterilor înaintea alegerilor locale din 2020. Primarul Anne Hidalgo nu a precizat atunci dacă propunerea ei ar viza gratuitatea transportului public doar pentru cei 2,2 milioane de rezidenţi ai Parisului sau pentru toţi cei aproximativ 12 milioane de locuitori care trăiesc în Paris şi regiunea Ile-de-France, din jurul Parisului.

Potrivit unui studiu din 2015 al Eurostat, Parisul este pe primele locuri în Europa când vine vorba de utilizarea transportului public, în condiţiile în care peste 60% dintre locuitorii Parisului utilizează metroul, autobuzele sau sistemul de trenuri. În acelaşi timp, puţin peste 25% dintre locuitorii Parisului susţin că utilizează automobilul personal pentru a se deplasa la locul de muncă.

Autoritatea de transport din regiunea Ile-de-France (IDFM) are un buget anual de 10 miliarde euro, din care mai puţin de o treime este asigurat de vânzările de bilete iar restul este asigurate de taxe, in principal o taxă de transport plătită de toate firmele care au mai mult de nouă angajaţi şi care asigură aproximativ 42% din veniturile IDFM.

În prezent, mai multe oraşe franceze mai mici oferă gratuitate pentru transportul cu autobuzul iar unele oraşe din Europa, în special capitala Estoniei, Tallinn, au transportul public gratuit. În plus, Guvernul german a anunţat şi el că analizează posibilitatea introducerii transportului public gratuit în oraşele care au o problemă cu calitatea aerului. În prima fază, măsura ar urma să fie testată în cinci oraşe printre care se numără Bonn şi Essen.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here