Televiziunile controlate de președintele Partidului Democrat, Vladimir Plahotniuc, sunt campioane la tarifele solicitate pentru publicitate electorală în campania pentru alegerile parlamentare din 24 februarie.

Lider detașat într-un top al tarifelor percepute este Prime TV, care solicită 4 mii de euro pentru un minut de publicitate electorală. Un alt post care face parte din trustul lui Plahotniuc, Publika TV, se situează pe poziția secundă, cu 2 mii de euro.

Celelalte două televiziuni din trust, Canal 2 și Canal 3, solicită câte 1500 de euro.

Deși sunt abia apărute pe piață și au audiențe modeste, cele două canale controlate de Ilan Shor, Televiziunea Centrală și Orhei TV, se situează pe următoarele poziții, cu 1500, respectiv 1000 de euro.

Urmează postul RTR Moldova, care solicită tot o mie de euro pentru minutul de publicitate, iar apoi postul public Moldova 1, cu 900 de euro.

Pro TV Chișinău va solicita 840 de euro pentru cei care vor dori să se promoveze în campanie pentru parlamentare, iar TV 8 500 de euro, la fel ca și postul controlat de președintele Igor Dodon – NTV.

Pe poziția a 12-a într-un clasament al tarifelor solicitate s-ar situa N4, cu 480 de euro, în timp ce Jurnal TV cere 400 de euro.

Tarifele, nicio legătură cu audiența

Deși tarifele pentru publicitate ar trebui să aibă o strânsă legătură cu audiențele, lucrurile nu stau chiar așa în cazul Republicii Moldova. Potrivit sondajelor apărute în această toamnă, Prime TV este într-adevăr cel mai urmărit canal din țară, dar pe pozițiile următoare sunt Moldova 1 și Jurnal TV, care într-un top al tarifelor solicitate se clasează pe locurile 13, respectiv 8.

Publika TV, al doilea canal în topul taxelor percepute este abia pe 6 în audiențe, potrivit sondajului BOP, în timp ce Canal 2 și Canal 3, pe locurile 8 respectiv 9.

Peste 70 de posturi de radio și televiziune au depus la Consiliul Coordonator al Audiovizualului și la Comisia Electorală Centrală dosare privind condițiile în care candidații electorali vor putea plasa publicitate

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •