Dacă majoritatea mașinilor vândute în Franța erau diesel în 2016, la doar doi ani distanță asistăm la o scădere galopantă a vânzărilor de modele care oferă această tehnologie: doar 38.9% cotă de piață pentru diesel în 2018.

Altădată raiul motorizărilor diesel, piața franceză a confirmat în 2018 trendul acut descendent pe care se situează acest tip de motorizări la nivel european. Dacă aproape 3 din 4 mașini vândute în Franța în 2012 erau diesel (cotă de piață de vârf 73%), anul 2018 a dus cota de piață a acestei tehnologii la sub 40% pentru prima oară în ultimii 20 de ani, scrie Automarket.ro.

Prăbușirea vânzărilor diesel în Franța este foarte vizibilă atunci când analiza este făcută an cu an: dacă în 2016 dieselul aduna 52% din vânzările franceze, tehnologia diesel a scăzut sub 50% în 2017 (47.3%), iar în 2018 a ajuns la 38.9%. Mai mult, scăderea va continua și în 2019, primul semn al acestui trend fiind faptul că doar 35.8% dintre mașinile cumpărate de francezi în decembrie 2018 au fost dotate cu motoare diesel.

Foarte interesant este faptul că „gaura” lăsată de diesel nu a fost acoperită decât într-o foarte mică măsură de motorizările alternative (hibride, hibride plug-in sau electrice), ci mai degrabă de benzină, care a urcat la o cotă de piață de 54.7% (+18.3% în vânzări efective) în anul 2018.

Totuși, piața franceză este una deschisă spre modelele electrificate. Mașinile hibride fără încărcare la priză au adunat 4.2% din piață în 2018 (+31.8% creștere efectivă față de 2017), Toyota bifând 70% din acest segment de piață. Mașinile 100% electrice au înregistrat și ele o creștere bună (+24.7% față de 2017, cotă de piață totală 1.4%), în timp ce hibrizii plug-in au crescut cu 22.4%, dar reprezintă o parte infimă din piața franceză: 0.7%.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •