PD-ul, mai mult decât toate la un loc; Câți bani au cheltuit partidele în campanie
Partidul Democrat este lider detașat în topul cheltuielilor declarate la Comisia Electorală Centrală de către entitățile implicate în campania pentru alegerile din 24 februarie.
Formațiunea condusă de Vladimir Plahotniuc a raportat la CEC cheltuieli de peste 16,2 milioane de lei în primele trei săptămâni de campanie. Peste 80% din acești bani au mers pentru publicitatea electorală televizată, iar mai bine de jumătate au ajuns tot în conturile posturilor controlate de Plahotniuc.
Pe poziția a doua, cu cheltuieli care se apropie de 7 milioane de lei, se situează Partidul „Șor”. Formațiunea condusă de primarul de Orhei a alocat cea mai mare parte din sumă tot publicității electorale televizate, iar cei mai mulți bani au fost direcționați către aceleași posturi tv controlate de Plahotniuc.
Partidul Socialiștilor încheie „podiumul” cheltuielilor, cu 4,6 milioane de lei raportate în trei săptămâni de campanie. Și în acest caz, peste 70% din sumă a mers către publicitatea televizată, iar cei mai mulți bani au fost redirecționati către televiziunile afiliate socialiștilor.
Blocul „ACUM”, cu cheltuieli raportate ce depășesc puțin un milion de lei, se situează pe poziția a 4-a. Cei mai mulți bani au mers spre organizarea de întâlniri cu alegătorii și materiale promoționale.
Următorul în topul cheltuielilor este Partidul Comuniștilor, cu peste 700 de mii de lei raportați la CEC. Cea mai mare parte din sumă a mers pentru organizarea evenimentelor electorale și materiale promoționale.
Partidul Nostru a raportat cheltuieli de aproape 500 de mii de lei. Cei mai mulți bani au mers pentru organizarea evenimentelor electorale și materiale promoționale.
Partidul Liberal a raportat cheltuieli de peste 160 de mii de lei, iar celelalte formațiuni sub 100 de mii de lei.
Astfel, la un simplu calcul, se poate vedea că PD a cheltuit mai mulți bani decât restul partidelor la un loc.
Comentarii