Problemele legale ale Boeing s-au intensificat odată cu apariţia unui nou proces, ce acuză compania de fraudarea acţionarilor prin ascunderea deficienţelor aeronavelor 737 Max, înaintea a două prăbuşiri, care au determinat menţinerea la sol a avioanelor la nivel global.

Potrivit plângerii, Boeing „a ales profitabilitatea în detrimentul siguranţei avioanelor şi al onestităţii”, prin lansarea pe piaţă a modelului 737 Max, pentru a concura cu Airbus, renunţând la caracteristici „extra” sau „opţionale”, care ar fi putut preveni prăbuşirile. Richard Seeks, principalul reclamant, a declarat că aceste compromisuri au început să iasă la iveală după prăbuşirea aparatului Ethiopian Airlines, care a ucis toate cele 157 de persoane aflate la bordul aeronavei, petrecută la cinci luni după prăbuşirea Lion Air, în urma căreia au murit 189 de persoane.

Seeks a adăugat că a achiziţionat 300 de acţiuni Boeing la începutul lunii martie, pe care le-a vândut în pierdere, în decursul ultimelor două săptămâni. Procesul solicită daune pentru persoanele care au investit în acţiuni Boeing în perioada 8 ianuarie – 21 martie, scrie zf.ro.

Boeing se confruntă cu multe alte procese legate de cele două accidente, intentate de familiile victimelor. Compania a raportat, marţi, o scădere a comenzilor de avioane în primul trimestru, la 95, comparativ cu cele 180, înregistrate cu un an în urmă. În urma menţinerii la sol, la nivel global, a aeronavelor 737 Max, nu s-a mai înregistrat nici o comandă pentru acest model.

Pe 5 aprilie, compania a anunţat că intenţionează să reducă producţia lunară de modelului la 42 de avioane, de la 52 şi că a făcut progrese în ceea ce priveşte actualizarea software-ului acestuia, pentru a preveni accidentele ulterioare.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here