Nike, Adidas, Under Armor, Foot Locker şi alte companii producătoare de încălţăminte i-au transmis preşedintelui Donald Trump că taxele pentru încălţămintea importată din China ar putea avea efecte „catastrofale” pentru consumatorii americani, potrivit CNN.

„Orice acţiune întreprinsă pentru a creşte taxele pentru încălţămintea chineză va avea un efect imediat şi de lungă durată asupra cetăţenilor americani”, relevă scrisoarea redactată de către o coaliţie formată din peste 170 de companii de încălţăminte, adresată lui Donald Trump. „Acest fapt va ameninţa, de asemenea, viabilitatea multor companii din industria noastră”, completează aceasta.

Scrisoarea a fost publicată pe pagina web a Footwear Distributors and Retailers of America, un grup al comercianţilor din industrie şi a fost adresată, de asemenea, reprezentantului comerţului american Robert Lighthizer, secretarului Trezoreriei Steven Mnuchin, secretarilor comerţului Wilbur Ross şi Larry Kudlow, directorului Consiliului Economic Naţional, scrie zf.ro.

La începutul acestei luni, administraţia Trump a majorat tarifele la 200 de miliarde pentru mărfurile realizate de chinezi. Tarifele au afectat în cea mai mare parte materialele industriale şi piesele componente. În plus, administraţia a iniţiat un proces oficial prin intermediul căruia s-a urmărit adăugarea unui procent de 25% la valoarea de 325 de miliarde de dolari a mărfurilor provenite din China, care nu sunt deja impozitate. Această listă cuprindea adidaşi, jucării şi alte produse de consum.

Distribuitorii de încălţăminte şi retailerii din SUA au estimat că tarifele de 25% pentru încălţămintea provenită din China ar adăuga anual 7 miliarde dolari în costuri suplimentare pentru clienţii din SUA.

„Vă putem asigura că orice creştere a costului importului de încălţăminte are un impact direct asupra consumatorului american”, au scris companiile în scrisoarea lor.

China reprezintă o legătură cheie în cadrul lanţului de aprovizionare al companiilor de pantofi din SUA, reprezentând 72% din totalul încălţămintei importate în Statele Unite în 2017, potrivit datelor furnizate de grupurile de comerţ cu amănuntul din industrie.

26% din încălţămintea şi îmbrăcămintea Nike au fost fabricate în China în anul fiscal 2018, potrivit depozitului anual al titlurilor de valoare al companiei. China este o „ţară importantă de aprovizionare şi piaţă de consum pentru noi”, susţine Nike în scrisoare.

În scrisoarea lor către Trump, companiile afirmă că nu sunt capabile să-şi transfere atât de repede producţia din China. „Această industrie presupune ani de planificare necesari pentru a lua decizii privind aprovizionarea, iar companiile nu îşi pot muta pur şi simplu fabricile de producţie pentru a se adapta la aceste schimbări.”

Alte companii americane au avertizat, de asemenea, asupra efectelor pe care tarifele suplimentare pentru bunurile chinezeşti le vor avea asupra consumatorilor. Walmart, cel mai mare retailer din America, a declarat săptămâna trecută că va majora preţurile anumitor produse, ca urmare a tarifelor impuse de administraţia Trump asupra bunurilor chinezeşti. „Creşterea tarifelor va duce la creşterea preţurilor, credem noi, pentru clienţii noştri”, a declarat directorul financiar al Walmart, Brett Biggs.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
control_parental_starnet

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here