Sursă foto: moldovenii.md

Conform datelor statistice pentru trimestrul I al anului curent, raportate Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) de către 24 furnizori de servicii de telefonie fixă, principalii indicatori ai acestei piețe continuă să înregistreze scăderi.

Astfel, numărul abonaților a scăzut, timp de trei luni, cu 8,3 mii (0,7%) și au alcătuit 1,1 mil., traficul total de voce s-a diminuat, față de trimestrul I al anului 2018, cu 12,6% și a constituit 331,9 mil. minute, iar volumul total al vânzărilor s-a micșorat, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 25,2 mil. lei (17,6%) totalizând 117,9 mil. lei.

Scăderea numărului total de abonați a fost cauzată de diminuarea bazei de abonați atât a S.A. ”Moldtelecom”, cu 7,8 mii (0,8%), alcătuind 982,7 mii, cât și a furnizorilor alternativi, cu 424 (0,4%), numărul acestora ajungând, la finele primului trimestru, la 117,3 mii. Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă raportată la 100 de locuitori a scăzut, timp de trei luni, cu 0,2 p.p. și a ajuns la 31%, se arată într-un comunicat emis de ANRCETI.

Diminuarea volumului total al traficului de voce în rețele fixe a fost determinată de scăderea tuturor tipurilor de trafic. Astfel, traficul către rețelele internaționale a scăzut cu 34,1%, traficul în rețelele proprii – cu 13,7% și traficul către rețelele mobile – cu 2,1%. În consecință, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) s-a micșorat cu 10,2% și a alcătuit 158 minute (două ore 38 minute).

Urmare a acestor evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu 6,3 lei (15%) și a alcătuit 35,6 lei. S.A. ”Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 37,8 lei, iar furnizorii alternativi – un ARPU de 17,1 lei. La finalul primului trimestru al anului 2019, cota de piață a S.A. ”Moldtelecom”, în funcție de venituri, a alcătuit 94,9%, iar cota cumulativă a furnizorilor alternativi de telefonie fixă a însumat 5,1%.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here