Ministrul Economiei şi Infrastructurii, Vadim Brînzan, anunță că reprezentanții instituției vor solicita o întrevedere cu noul proprietar al companiei Avia Invest, care deține în concesiune Aeroportul Internațional Chișinău, pentru a vedea ce intenții are acesta și dacă poate fi renegociat contractul de concesionare a Aeroportului.

Brînzan susține că Ministerul a fost informat despre vânzarea firmei concesionare a Aeroportului Chișinău printr-o scrisoare, iar la moment statul nu are nicio pârghie legală de a influența lucrurile.

„Considerăm concesionarea Aeroportului un act abuziv comis cu multe abateri de fosta guvernare în detrimentul statului și al cetățenilor. Pe lângă contractul fraudulos, ulterior s-au descoperit mai multe scheme de contrabandă și corupție organizate prin Aeroport, sub pretextul dezvoltării și modernizării acestuia. Vânzarea companiei concesionare vine într-un context în care statul nu are nicio pârghie legală să influențele ceea ce se întâmplă la Aeroport”, susține Brînzan.

Citește și: Cine este noul proprietar al aeroportului Chișinău și legăturile cu unul dintre cei mai apropiați oligarhi ai lui Putin

Conform ministrului, acum reprezentanții ministerului încearcă să stabilească o întâlnire cu noul proprietar al companiei Avia Invest pentru a analiza care sunt planurile acestuia privind Aeroportul Chișinău. „Vrem să știm care sunt intențiile și planurile acestui investitor, să vedem dacă este loc de A renegocia contractul de concesionare, pentru a face curățenie în Aeroport”, a mai spus ministrul.

Șeful de la Economie susține că, întoarcerea Aeroportului Chișinău în gestiunea statului este un proces complex, care poate dura mai mulți ani, și implică cheltuieli majore.

„Întoarcerea Aeroportului este o procedură complexă și complicată, care, din păcate, poate dura ani de zile. Cât statul se va judeca, cei care au adjudecat Aeroportul vor face bani pe spatele cetățenilor, inclusiv prin taxa de 9 euro. În cazul unui proces de judecată statul trebuie să angajeze avocați în diferite jurisdicții internaționale, costul cărora variază de la 300 la 3.000 de euro pe oră. Pentru a rezilia un astfel de contract ar fi necesar de demonstrat existența unei intenții frauduloase care a stat la baza acestui contract. Noi știm că ea a fost, dar trebuie demonstrată”, a mai spus ministrul.

În context, Vadim Brînzan anunță că va solicita Consiliului Suprem de Securitate să analizeze schimbarea proprietarului Avia Invest, care deține în concesiune Aeroportul Internațional Chișinău, ulterior se vor lua decizii.

Amintim că, Avia-Invest, care a obținut concesiunea Aeroportului Internațional Chișinău, și a cărei președinte al consiliului de directori este Ilan Shor, a fost vândută luni, 19 august, companiei NR Investments Ltd.

Se întâmplă la doar o săptămână după ce Președintele Comisiei de anchetă pentru analiza modului de organizare și desfășurare a privatizării și concesionării proprietății publice, Igor Munteanu, a depus o sesizare în adresa Procuraturii Generale (PG) și Centrului Național Anticorupție (CNA) cu privire la concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău.

„Noi am sesizat astăzi CNA și Procuratura, deoarece este nevoie de o anchetă paralelă cu activitățile Comisiei. Multe semne de întrebare a trezit felul în care Aeroportul Internațional Chișinău a fost scos spre concesionare, atâta timp cât acest obiectiv se găsea pe lista obiectivelor nepasabile privatizării. Vrem să fie verificate acțiunile persoanelor care au participat la adoptarea deciziei privind administrarea și deetatizarea proprietății publice și dacă acțiunile acestora au fost concertate sau remunerate într-un anumit fel”, a anunțat Munteanu acum o săptămână.

În spațiul public a fost înaintată ideea de către mai mulți oficiali, inclusiv președintele Igor Dodon, că aeroportul ar urma să reintre în posesia statului.

Potrivit presei ruse, Ilan Shor încerca să vândă concesiunea asupra aeroportului din Chișinău încă din luna iunie, negociind în acest sens cu mai multe companii rusești.

NR Investments Ltd este o companie înregistrată în Scoția, în 2014, având drept principală activitatea „dezvoltarea imobiliară”.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here