Ministrul Economiei Vadim Brînzan susține că „nu este imposibil” ca Aeroportul Internațional Chișinău să revină în proprietatea statului, dar că o astfel de acțiune ar necesita timp și în această perioadă concesionarul ar câștiga bani de pe urma activului.

„Și dacă activul acesta noi luptăm pentru el ca să-l întoarcem în proprietatea statului încă 3-4 ani, toți acești 3-4 ani oricine ar fi concesionarul va culege iarăși în jur de 100 de milioane de euro, pentru că sunt 3 milioane de pasageri, înmulțim la 9 și, poftim, toată matematica – 27 de milioane de euro pe an, haideți să punem 25, că mai plătesc acolo… Încă în patru ani se adună la 100 de milioane. Și noi tot timpul acesta luptăm să-l întoarcem”, a declarat Brînzan în cadrul unui interviu pentru Europa Liberă.

Brînzan susține că în acest moment statul nu are pârghiile necesare ca să poată bloca schimbarea proprietarului companiei Avia-Invest.

În context, ministrul și-a manifestat din nou dorința de a discuta cu presupusul nou proprietar al Avia-Invest.

„Dacă aș fi fost eu investitor, de exemplu, acest preț de 9 euro nu-i ajustat la inflație, acest 9 euro pe care ei au să-l culeagă peste 43 de ani, dacă o să-l discontăm la o rată de 10% acum, asta o să fie un euro și ceva astăzi, adică acei 9 euro atunci acum sunt 1 euro. Și atunci despre ce este vorba? Atunci sunt anumite momente pe care dacă noul proprietar ar decide că ar fi bine cumva să renegocieze fiind, sperăm, un investitor de bună-credință, atunci au să se deschidă oportunități și pentru noi, dar iarăși acestea sunt doar teorii pe care noi putem să le punem în practică doar atunci când s-a decis că, iată, politic luptăm sau ne întoarcem înapoi să reziliem contractul, sau încercăm să modificăm contractul, decizii care trebuie să fie luate la nivelul Consiliului Suprem de Securitate”, a declarat Brînzan.

Ministrul Economiei declara marți, în cadrul unei conferințe de presă, că Nathaniel Rotschild, cel prezentat drept nou proprietar al companiei concesionare a Aeroportului, ar proveni dintr-o familie bună și că implicarea sa în afaceri în Republica Moldova ar aduce o imagine pozitivă țării.

Totuși, Rotschild a fost în centrul mai multor scandaluri în Marea Britanie și este un apropiat al oligarhului rus Oleg Deripaska.

Citește și: Cine este noul proprietar al aeroportului Chișinău și legăturile cu unul dintre cei mai apropiați oligarhi ai lui Putin

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here