Topul televiziunilor tendențioase în campania electorală

Autor: , in Cultură/Media / Social / 11 octombrie, 2019, 15:39

Topul televiziunilor tendențioase în campania electorală pentru alegerile locale este condus de NTV Moldova și Accent TV, urmat de RTR Moldova, Publika TV și Prime.

Dacă primele trei îl prezintă în context exclusiv pozitiv pe Ion Ceban, iar pe ceilalți candidați practic îi neglijează, atunci ultimele două furnizează știri negative în special despre Andrei Năstase.

Cele mai imparțiale televiziuni sunt Pro TV, TV8, Moldova 1, Jurnal TV și TVR Moldova. Așa arată datele celui de-al doilea raport de monitorizare a felului în care este reflectată campania electorală pentru alegerea primarului general al municipiului Chișinău, prezentat de către comunitatea WatchDog.md.

Într-o conferință de presă la IPN, Rodica Pîrgari, una din autorii proiectului, a menționat că Andrei Năstase a fost ținta a mai multe știri negative decât toți candidații luați împreună.

„Acest lucru este atestat din cauza numărului mare de știri negative de la posturile din holdingul media ale lui Vlad Plahotniuc: Prime și Publika TV”, spune Rodica Pîrgari.

Date interesante apar în cazul candidatului PSRM. Dacă în perioada 9-22 septembrie și Ion Ceban a fost ținta denigrării din partea posturilor Prime TV și Publika TV, de data aceasta el nu a mai fost atacat atât de dur. „Și de data aceasta, posturile NTV Moldova, Accent TV și RTR Moldova l-au reflectat pe Ion Ceban în mare parte pozitiv”, menționează Rodica Pîrgari.

Valeriu Pașa, expert WatchDog.md, a menționat că următorii în clasament la capitolul mediatizare sunt Dorin Chirtoacă, Ruslan Codreanu și Victor Chironda.

Printre cei mai puțin mediatizați candidați sunt Serghei Toma, Vitalie Marinuța și Andrei Donică (s-a retras din competiție, n.r.). Valeriu Pașa consideră că, cel mai probabil, Prime TV a evitat în ceste două săptămâni să-l denigreze pe Ion Ceban, urmare a monitorizării acestui post de către Consiliul Audiovizualului.

Raportul de monitorizare a reflectării campaniei pentru alegerile primarului municipiului Chișinău de către presa televizată s-a făcut în baza analizei buletinelor de știri de la zece posturi TV, în perioada 23 septembrie – 6 octombrie 2019.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X