După Adidas, și Puma pierde în instanța supremă procesul împotriva unui butic din Republica Moldova

Autor: , in Social / 6 decembrie, 2019, 17:41

The Puma SE company, compania care comercializează mărfuri sub celebra marcă ”Puma”, a pierdut în instanța supremă procesul inițiat împotriva unei companii moldovenești, pe care a acuzat-o că vindea încălțăminte ce purta ilegal mărcile ”Puma”.

Puma a cerut în instanță apărarea drepturilor exclusive asupra mărcilor, repararea prejudiciului material şi prejudiciului moral, însă nu și-a putut face dreptate. Compania străină a invocat că dispune de mai multe mărci înregistrate pe teritoriul Moldovei, iar firma acționată în judecată, fără a avea drepturi asupra acestora sau relații comerciale cu Puma, comercializa și producea pe teritoriul Sorocii încălțăminte sportivă ce purtau ilegal mărcile protejate, conform bizlaw.md.

În instanță, Puma a solicitat interzicerea folosirii de către compania din Moldova a mărfurilor cu mărcile companiei PUMA SE, retragerea acestora din comerț, distrugerea lor, scoaterea mărcilor de pe panourile publicitare, prejudiciu material de 1% din încasările firmei din Moldova obţinute annual (cca 32.509 lei), pentru perioada în care a desfăşurat actele de contrafacere, daune morale de 1% în aceleași condiții, semnarea unui acord între firme privind recunoașterea drepturilor Puma asupra mărcilor înregistrate în țară, și cheltuieli privind onorariul avocatului, acte de constatare și cumpărături de control.

Magistrații de la toate nivelele au respins cererea Puma SE pe motiv că executorul judecătoresc, în cadrul acțiunilor de control, nu a depistat comercializarea de către buticurile din Soroca a articolelor cu desemnarea PUMA, ci doar încălţăminte albă sau neagră cu dungi încovoiate prin părţi sau cu patru linii negre, fără a avea inscripţii ale mărcii PUMA.

Judecătorii au mai indicat că produsele comercializate de firma moldovenească nu lezează nici într-un fel drepturile exclusive ale companiei PUMA SE. În deciziile instanțelor se mai arată că produsele vândute în Soroca nu au semne identice sau similare şi nici nu generează riscul de confuzie în percepţia consumatorului, acestea având mai multe caractere distinctive faţă de marca înregistrată de către compania PUMA SE.

Materialul integral poate fi citit aici.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentarii


Faci un comentariu sau dai un răspuns?


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X