Revoluţia promisă de Hyundai este aici — sud-coreenii prezintă noua generaţie Elantra. Sedanul a renunţat la formele ciudate ale versiunii facelift a generaţiei precedente şi pentru prima dată a beneficiat de un sistem de propulsie electrificat. Ce a pregătit noua interpretare a unuia dintre cele mai populare modele din gama constructorului din Coreea de Sud?

După cum anunţa anterior, Hyundai experimentează încontinuu cu limbajul stilistic al întregii game de modele, astfel încât noile generaţii nu adoptă obligatoriu un stil corporativ distinctiv, cu excepţia unor detalii, precum calandrul specific şi formele mai agresive. Totuşi, Elantra nu pare a fi o versiune mai mică a noii generaţii Sonata, dar a ochit de la aceasta, de exemplu, stilistica blocurilor optice spate, unite între ele cu o dungă LED orizontală funcţională, scrie piataauto.md.

Concepţia maşinii a rămas aceeaşi — Elantra rămâne a fi un sedan clasic, însă forma caroseriei inspiră mai mult dinamism acum datorită plafonului plonjat şi montanţilor înclinaţi. Comparativ cu generaţia precedentă noua Elantra este mai lungă cu 30 mm, lungimea constituind acum 4,650 mm. În lăţime sedanul a adăugat 25 mm, până la 1,825 mm, iar ampatamentul a fost mărit cu 20 mm, până la 2,720 mm. Graţie acestor modificări Hyundai anunţă spaţiu mai generos pentru cei de la bord.

Standard sedanul va oferi la interior un instrumentar de bord clasic cu ecran al sistemului multimedia de 8 inch. Pentru variantele de top este prevăzut, însă, un intrumentar digital şi un ecran multimedia mai generos, ambele de 10.25 inch. Începând cu versiunile de bază sistemul multimedia prevede conectivităţi wireless Apple CarPlay şi Android Auto. Pe anumite pieţe standard vor fi incluse sistemele de siguranţă activă, precum cel de prevenire a impacturilor frontale.

Gama de motorizări a fost moştenită fără prea mari modificări de la predecesori. În Coreea de Sud şi cel mai probabil şi în ţara noastră noua Elantra are standard benzinarul 1.6 MPI sub capotă, care dezvoltă 123 CP. Va fi disponibil benzinarul de 2.0 litri cu ciclu Atkinson, aspirat natural, capabil să livreze 149 CP şi orientat spre o eficienţă maximă. În Coreea de Sud, unde Elantra este comercializată cu denumirea Avante, va fi disponibilă o versiune alimentată cu gaz, 1.6 LPI, cu 120 CP. Cutia automată cu 6 rapoarte a fost pensionată — acum Elantra poate avea doar cutie cu variaţie continuă.

Revoluţia tehnică este dictată de noua motorizare hibridă, care are la bază benzinarul 1.6 GDI şi un motor electric integrat în cutia robotizată cu 6 rapoarte. Sistemul livrează în total 141 CP şi 264 Nm. Constructorul nu a anunţat autonomia în regim 100% electric şi se pare că aceasta este infimă, or motorul electric este alimentat de la o baterie de doar 1.32 kWh, situată în portbagaj. Consumul mediu în regim mixt anunţat pentru motorizarea respectivă este de 4.7 litri/100 km.

Iniţial noua Elantra va fi lansată pe pieţele din Coreea de Sud şi SUA, debutul comercial fiind planificat pentru toamna acestui an. Ulterior, noua generaţie a sedanului va fi lansată şi pe alte pieţe unde a fost prezentată generaţia precedentă, notează piataauto.md.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here