Atenție, o nouă schemă de escrocherie! Cum sunt mințiți moldovenii și lăsați fără bani

Autor: , in Social / 6 aprilie, 2020, 14:48

Riscul de fraudă este foarte real atunci când escrocii moderni reușesc să scadă vigilența oamenilor. Însă, respectând anumite reguli simple cu privire la siguranța operațiunilor de plată în sistemele bancare, poți evita posibilele fraude.

Noua schemă constă în faptul că, infractorii iau legătura cu deținătorii de carduri prin intermediul IP telefoniei (mijloc de comunicare, care folosește internetul pentru transmiterea vocii și a mesajelor vocale), astfel mascând numărul real al acestora, iar pe ecranul victimelor afișându-se numărul instituției bancare.

„Deținătorii de carduri sunt încrezuți că discută cu angajații băncii și le oferă datele cu caracter bancar. Sub pretextul de a bloca tranzacțiile frauduloase fictive care sunt prezentate de către escroci, ultimii cer numărul integral al cardului bancar, format din 16 cifre, cu numele și prenumele deținătorului de card, codul de securitate (CVV/CVC) și apoi parolele unice expediate prin SMS la numărul de telefon mobil al deținătorului de card”, anunță reprezentanții Poliției Republicii Moldova.

Obținând acces la conturile Web/Mobile-banking ale clienților sau deținători de carduri, escrocul efectuează ulterior transferuri de bani P2P către alte carduri și/ sau conturi) sau diverse plăți online.

În acest context, Centrul pentru combaterea crimelor informatice al Inspectoratului național de investigații, recomandă tuturor cetățenilor să respecte următoarele regulile de securitate:

-Nu divulgați nimănui (nici personalului băncii) informațiile personale sau datele cardului bancar, (numărul de card, data expirării, codul PIN, codul de securitate format din 3 cifre tipărit pe partea verso a cardului, codul de securitate primit prin SMS sau la adresa de e-mail de la bancă pentru efectuarea tranzacției în mediul online), chiar dacă apelul este aparent efectuat de pe numere asemănătoare sau identice cu cele ale băncilor comerciale;

-Petru a verifica dacă cu adevărat sunteți apelați de către angajații băncii, sunați independent la numerele de telefon indicate pe website-urile băncilor comerciale, sau a celor indicate pe cardurile bancare, pentru verificare;

-Nu transmiteţi cardul persoanelor terţe, nu lăsaţi cardul bancar la vedere şi nu permiteţi fotografierea sau copierea datelor cardului de către persoane străine;

-Verificați lunar extrasul de cont, astfel încât dacă apar tranzacții suspecte, adresează-te băncii cât mai repede.

Dacă suspectați o fraudă sau o activitate suspicioasă, contactați imediat Serviciul Clienți, la numărul de pe verso cardului, valabil 24 de ore din 24.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X