Foto: Cotidianul

Pandemia declanșată de COVID-19 a dat peste cap planurile mirilor care doreau să se căsătorească în această perioadă, a părinților care intenționau să se bucure de cumetria copiilor, dar chiar și a celor care s-au decis să facă chef de ziua lor de naștere. Printre cei afectați de pandemie, sunt și prestatorii de servicii.

Nadeja Herța este proprietara unui restaurant din Capitală și potrivit calculelor, cheltuie deja de 4 luni câte 49.000 de lei lunar, dar nu obține niciun venit.

„Încă la începutul pandemiei am discutat cu toți angajații și i-am rugat să se descurce fiecare cum poate. Timp de 4 luni am cheltuit deja aproximativ 196.000 de lei (paza, contabilitatea, etc.), chiar dacă activitatea localului a fost sistată. Aceste cheltuieli sunt inevitabile, pentru că altfel nu putem exista. Am încercat să ne modelăm, și, spre fericirea mea, eram dispuși și să activăm și cafenea și ca sală de ceremonii, dar și să prestăm servicii de catering, numai ca să existăm cumva. Dar, au fost interzise și evenimentele și cu 50 de persoane, ceea ce chiar nu înțeleg, dar nu sunt eu unica care sufăr, mai ales că toți suntem legați unii de alții: saloane de frumusețe, fotografi, dansatori, absolut toți prestatorii. Care va fi decizia de după 15 iulie, nu cunosc, dar o vom respecta, desigur. Când activam, achitam impozite lunare de 1.200.000 de lei, pe lângă salariile angajaților”, a declarat proprietara Capitoles Park, Nadejda Herța.

Proprietara localului vine cu o propunere, întrucât, nu își mai imaginează lipsa activității, deja și după 4 luni de pauză, fiind de părere că numărul persoanelor infectate cu COVID-19, nu depinde de organizarea ceremoniilor, desigur, dacă se vor respecta toate măsurile de protecție, pe care este dispusă să le pună în aplicare, nu doar pentru a se feri de amenzi, dar, în primul rând pentru siguranța sănătății tuturor persoanelor.

„Am analizat și deservirea separată pentru a evita la maximum riscul, ospătarii la noi și așa erau cu mănuși, dar vor avea și măști, vor fi ca un „decor”. Suntem dispuși să utilizăm toate sălile, 9 la număr (în cea cu o capacitate de 300 persoane să se admită 150, în toate sălile să fie 50% din capacitatea de care dispune în regim obișnuit). Clienții tot trebuie să își asume niște responsabilități: dacă invitații se simt rău, să nu vină la eveniment. Capacitatea de a lucra la 50% din capacitatea autorizației pe care o deține tot este o soluție. Regulile nu pot fi generalizate, ținând cont de mărimea spațiului pe care îl deține. Poate fiecare local să aibă un pașaport sanitar separat. Cred că soluții se poate de găsit. Suntem în așteptarea soluțiilor Guvernului ca să putem putem începe activitatea”, este apelul Nadejdei Herța.

Organizarea ceremoniilor de orice fel pe perioada stării de urgență în sănătate este interzisă până la data de 15 iulie.

Vezi detalii la acest subiect: Ceremoniile în vremea COVID-19: Amânări și anulări, nemulțumiri și speranțe. Propunerile prestatorilor de servicii

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here