Foto simbol: Tvr Moldova

Pacienții infectați cu COVID-19 care sunt internați în Spitalul Raional Strășeni se plâng nu doar de condițiile dezastruoase din instituție, dar și de atitudinea unor angajați medicali, fiind blamați pentru faptul că fac publice unele informații din interiorul spitalului. Zinaida Minascurta a descris situația alarmantă de la Spitalul Raional Strășeni, iar mesajul de pe Facebook al acesteia a devenit viral pe Internet.

UPDATE 15:55. Șefa secției COVID-19, Olga Ceaglei nu este de găsit la telefon. Unele surse au declarat pentru Cotidianul.md că Olga Ceaglei, a fost chemată, din nou, la Consiliul Raional Strășeni pentru a da explicații privind situația din secția COVID-19 pe care o conduce, în urma mai multor plângeri ale pacienților.

Știrea inițială:

Zinaida Minascurta a declarat pentru Cotidianul.md că situația din spital i-a devenit cunoscută după ce mama ei a fost internată la Spitalul Raional Strășeni, fiind infectată cu COVID-19.

„Pacienții spitalizați cu COVID-19 în Spitalul Raional Stășeni se confruntă cu un șir de probleme ce țin de condițiile de igienă, care sunt strict necesare: începând de la lipsa toaletelor și a băilor. Apa în robinet este neagră”, a declarat Zinaida Minascurtă.

Foto: facebook, Natalia Cigorean

Aceasta ne-a mai relatat că, la solicitarea pacienților de a fi dezinfectate suprafețele din instituția medicală, persoanele responsabile refuză, explicând că nu are rost:

„Pacienților li se comunică că nu are rost să fie dezinfectate suprafețele, întrucât, oricum toți sunt infectați cu COVID-19”, a precizat Zinaida.

Mai mult, după ce au fost făcute publice mesaje despre condițiile dezastruoase din saloane, pacienții cu COVID-19 ar fi fost intimidați.

„În urma postărilor făcute de mine pe Facebook, șefa secției – Ceaglei Olga, a mers la bolnavi și i-a intimidat, fiind indignată că a fost chemată la Consiliul Raional Strășeni pentru a da explicații. Îmi pare rău că administrația spitalului profită de faptul că pacienții nu au posibilitatea de a alege instituția și consultarea altor specialiști. Nu învinuiesc tot personalul medical, dar atitudinea unora lasă de dorit”, a mai povestit Zina Minascurta.

Potrivit celor relatate de Zinaida, unii angajați medicali îi apostrofează pe pacienți: „Oricum la noi o să ajungeți ca să vă tratăm. Degeaba vă plângeți”.

Cotidianul.md a încercat să obțină o reacție din partea administrației Spitalului Raional Strășeni, însă, de fiecare ne-au fost închise apelurile.

Între timp, am reușit să aflăm că astăzi a venit o comisie care a inspectat situația din instituția medicală.

În urma acestor verificări, pacienții spun că situația s-a îmbunătățit puțin: atitudinea medicilor e mai bună, a fost plasat dezinfectanct, săpun lichid, etc.

Vezi și: „Pacienții cu COVID-19 nu sunt șoareci”. Mărturii privind „catastrofa” de la Spitalul Raional Strășeni și precizările Ministerului Sănătății

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here