Pandemia COVID-19 a dat peste cap multe planuri și a dus pe apa sâmbetei multe speranțe și bani atunci când vorbim despre organizarea și desfășurarea nunților și cumetriilor, oamenii fiind nevoiți să-și reprogrameze evenimentul. Odată ce perioada restricției privind organizarea ceremoniilor este prelungită treptat, prestatorii de servicii spun că cel mai greu nu constă în faptul că evenimentele sunt interzise, însă, că nu există claritate în ziua de mâine.

Am discutat cu organizatoarea de evenimente Mirela Urușciuc, încercând să scoatem la suprafață noi detalii despre cum pandemia COVID-19 a afectat segmentul ceremoniilor și ce soluții se stabilesc între clienți și prestatorii de servicii, odată ce încă nu este clar pentru nimeni când va fi permisă organizarea ceremoniilor, chiar și într-un număr restrâns de oameni.

Pandemia COVID-19 depășește totul

Organizatoarea de evenimente, Mirela Urușciuc, ne-a spus că multe forțe majore a întâlnit de-a lungul anilor, dar pandemia lui 2020 le cam depășește pe toate.

„E cumva de datoria mea să am mereu un plan B la îndemână. Problema cea mare nu este imposibilitatea realizării evenimentelor, ci incertitudinea în ziua de mâine. Dacă s-ar fi spus din martie: până-n august luați-vă de-o grijă, oamenii ar fi reușit să proceseze informația și să ia niște decizii. Dar așa, sunt hrăniți cu declarații care dau speranțe”, a declarat Mirela Urușciuc.

Aceasta susține că oamenii dornici de a se bucura de evenimentul lor au așteptat ba 15 mai, ba 15 iunie, ba deja 31 iulie.

„Când s-a redeschis HoReCa, lumea a crezut că se vor permite întrunirile, măcar cu limite de persoane și unele restricții. În piețe, de exemplu, se adună mult mai multă lume, iar normele sanitare la sigur nu-s mai riguroase decât în restaurante”, este opinia organizatoarei de evenimente.

Și cei mai optimiști au ajuns la limita răbdării

În condițiile existente, mirii mai optimiști, care au tot sperat, spun că au ajuns la limita răbdării. Suntem în luna iulie, iar cei care urmau să aibă ceremonii în lunile august – septembrie nu mai pot aștepta. Astfel, se văd nevoiți să amâne totul.

„Până s-or determina ai noștri ce se poate și ce nu, trece și sezonul de lucru al celor din segmentul petrecerilor. Starea de urgență ne-a furat singurele luni active de lucru. Și așa pe parcursul unui an trebuie să întinzi veniturile încasate în vară, dar acum chiar nu mai avem nimic. Zero. Mulțime vidă”, se arată dezamăgită organizatoarea de evenimente.

Unii au ajuns sub limita existenței, dar banii clienților trebuie restituiți

Mirela Urușciuc susține că avansurile percepute pentru evenimentele anulate trebuie restituite pentru că așa-i legea. Astfel, situația e dezastruoasă în cazul mai multor familii de muzicieni care toată viața au trăit doar din artă – concerte, cantonamente, evenimente. Acum tot ce ține de meseria lor e pus pe pauză. Dar ei tot au chirii, copii, ipoteci și cheltuieli de întreținere: „Pe nimeni asta nu interesează. Clientul vede lucrurile din perspectiva sa: “banii mei sunt blocați la cineva care nu mi-a prestat niciun serviciu.” Evident, se cer rambursări. Iar prestatorii se conformează, pentru că: 1. Așa spune legea. 2. Sunt amenințați cu defăimare publică. E tare sensibilă treaba”.

În ce constă planul B pentru clienți

Pentru a găsi un consens între aceste 2 tabere, organizatoare de evenimente propune clienților câteva alternative:

1. Amânarea evenimentului, dar cu același avans valabil;
2. Păstrarea avansurilor cu o dată deschisă, pentru următorii 2 ani, de exemplu: în care clientul ar putea beneficia de serviciile contractate;
3. Transformarea arvunelor în servicii mai mici – organizarea unei zile de naștere la restaurant, o sesiune foto etc.

Plânsul de milă la sigur nu ne va scoate mai repede din impas

„Acum tuturor li-i greu, atât emoțional, cât și financiar. Încercăm să ne ținem în mâini și să depășim situația. Nu e ceva ce am putea schimba sau influența, de asta ne conformăm deciziilor luate de autorități. Da, poate ele nu ne favorizează, da, poate nu ne convin, dar plânsul de milă precis nu ne va scoate mai repede din impas”, a spus Mirela.

Organizatoarea de evenimente susține că încearcă să aducă clienții la cele mai comode opțiuni, fără pierderi financiare. Majoritatea mirilor amână evenimentele, nu le anulează. Astfel, o ia de la zero, reorganizând totul, deja căutând data liberă, în care s-ar sincroniza toți prestatorii.

„Din fericire, prin asta le minimalizez stresul. Ei zic perioada, eu mă pun pe căutat. Nu vreau să las aici discursuri lacrimogene despre cât de greu mi-ar fi. O iau ca pe experiență care îmi dresează noi abilități, iar asta, din punct de vedere profesional, e de neprețuit”, a conchis Mirela.

În final, organizatoarea Mireala Urușciuc spune că COVID-19 va trece, vom reveni la normal și tot ce-i posibil, anul viitor, să auzim jeluieli deja despre ritm prea alert. Aceasta îi îndeamnă pe oameni să profite de timpul liber câștigat pentru chestii mai productive.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here