Foto simbol

Începând cu 1 august vor fi reluate acțiunile culturale desfășurate în aer liber de către instituțiile teatral-concertistice și de cinema, acreditate de către Ministerul Educației Culturii și Cercetării. La evenimente vor participa nu mai mult de 50 de persoane, care vor respecta măsurile de sănătate publică și instrucțiunile privind măsurile de prevenire și control a infecției COVID-19.

Un element obligatoriu pentru participarea la concerte și spectacole în aer liber este să porți masca de protecție pe toată durata evenimentului.

În scopul protejării sănătății publice precum și a personalului angajat, întru evitarea îmbolnăvirii și limitarea răspândirii infecției cu COVID-19, sunt stabilite următoarele măsuri de precauție obligatorii pentru organizarea evenimentelor/acțiunilor culturale în aer liber:

1. Acreditarea de către Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a evenimentelor/acțiunilor culturale în aer liber care urmează a fi desfășurate de către instituțiile teatral-concertistice și de cinema.

2. Asumarea riscurilor ce revin în urma participării la un eveniment se face de către toți participanții: spectator, artist, furnizor de servicii sau lucrător.

3. Limitarea accesului publicului astfel încât să nu fie mai mult de 50 de persoane.

4. Amenajarea spațiului astfel încât să permită menținerea distanței fizice de 1 metru între persoane.

5. Menținerea distanței fizice de 1 metru între oricare două persoane, excepție fac membrii aceleași familii și/sau grupuri de până la 3 persoane.

6. Delimitarea clară a spațiului în care se va desfășura evenimentul.

7. Evitarea aglomerației la intrarea în spațiul delimitat; accesul în spațiu se va face cu respectarea de către participanți a distanțării de minimum 1 metru; stabilirea fluxurilor de intrare/ieșire separate, unice pentru facilitarea menținerii distanței fizice.

8. Se va evita ruperea sau atingerea biletelor.

9. Angajații/organizatorii/publicul vor purta obligatoriu mască pe toată durata evenimentului, masca trebuie să acopere atât gura, cât și nasul.

10. În cazul în care angajații/organizatorii evenimentului au fost în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecție cu COVID-19 se vor izola la domiciliu și vor respecta regulile de siguranță generale.

11. Promovarea măsurilor de igienă individuală; plasarea de soluții dezinfectante la intrare în spațiul evenimentului; instruirea personalului privind măsurile de igienă; menționări repetate pentru măsuri de siguranță; igienizarea frecventă a mâinilor și evitarea atingerii feței cu mâinile neigienizate.

12. Plasarea, la loc vizibil, a anunțurilor scrise privind regulile de distanțare fizică și cele de acces în cadrul delimitat aferent evenimentului.

13. Măsurarea temperaturii, precum și efectuarea triajului observațional la intrarea în zona delimitată a evenimentului pentru echipa de organizare, echipa artistică și pentru public. Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura nu vor avea acces la eveniment. Nu se va permite accesul persoanelor simptomatice (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală modificată) și nici al celor care înregistrează temperatura măsurată mai mare de 37,0°C.

14. Dezinfectarea frecventă a suprafețelor utilizate de mai mult de o persoană.

15. Dezinfectarea echipamentului tehnic, astfel încât procedura de curățare și igienizare a acestora, să nu afecteze calitatea și proprietățile materialelor și echipamentelor.

16. Se vor evita scenele cu contact apropiat (la o distanță mai mică de 1 metru).

17. Se va evita organizarea consumului de produse alimentare și băuturi alcoolice; pot fi distribuite băuturi răcoritoare pentru consum individual.

18. Interzicerea reutilizării pliantelor, broșurilor și altor materiale informative în format fizic.

19. În cazul în care spațiul va dispune de scaune, acestea vor fi poziționate de către organizator la o distanță de 1 metru între ele. În cazul în care spațiul nu dispune de scaune, iar publicul vine cu propriile pături sau perne, organizatorul va marca solul astfel încât să creeze spații care să respecte distanțarea socială pentru fiecare persoană, precum și spații mai mari pentru familii și/sau grupuri de până la 3 persoane.

20. Dezinfectarea tuturor scaunelor, după și/sau înaintea fiecărui eveniment.

21. Asigurarea cu personal de curățenie, instruit profesional, într-un număr suficient.

22. Asigurarea cu personal de suport, instruit profesional pentru evitarea aglomerațiilor în timpul evenimentului.

23. Scena va avea o dimensiune suficient de mare pentru ca actul artistic să se desfășoare în condiții de siguranță și distanțarea socială să poată fi respectată.

24. Persoanele care organizează și coordonează fiecare eveniment (de exemplu, organizator, director, director tehnic etc.) sunt responsabile de verificarea modalității de implementare a acestor măsuri obligatorii, în vederea reducerii riscului de infecție.

Măsuri care privesc prestații artistice, unde este aplicabil:

1. Accesul și evacuarea echipelor de organizare, lucrătorilor și artiștilor se vor realiza prin locuri/porți separate de cele pentru spectatori și/sau la intervale orare diferite.

2. Artiștii interpreți trebuie să își aducă propriile microfoane, instrumente, căști și alte echipamente pe care le folosesc.

3. Dacă scena se situează la același nivel cu spectatorii, distanța între interpreți și public va fi de cel puțin 3 metri. Dacă scena este mai sus decât spectatorii, distanța minimă va fi de 4 metri.

4. Scena va fi marcată pentru a facilita distanțarea dintre artiști.

5. Scena va avea o dimensiune suficient de mare pentru ca spectacolul/evenimentul să se desfășoare în condiții de siguranță și distanțarea socială să poată fi respectată.

6. Toate măsurile de siguranță și sănătate vor fi respectate și în timpul repetițiilor și probelor etc.

7. Machiajul și coafura se vor efectua cu respectarea regulilor generale: menținerea distanței fizice, limitarea contactului apropiat, igienizarea mâinilor și dezinfecția suprafețelor înainte și după ședința de machiaj/coafor.

8. Asistența la echipare/îmbrăcare va fi limitată la minimum posibil.

9. Vestiarele vor fi dezinfectate ori de câte ori este nevoie.

Acreditarea de către Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a evenimentelor/acțiunilor culturale desfășurate în aer liber de către instituțiile teatral-concertistice și de cinema.

1. Acreditarea evenimentelor/acțiunilor culturale în aer liber se efectuează în baza unui demers înaintat la minister cu minimum 2 săptămâni înainte de desfășurarea acestora.

2. Demersul se depune exclusiv în format electronic la adresa mecc@mecc.gov.md și va include în mod obligatoriu Regulamentul evenimentului pentru care se solicită acreditarea.

3. Nu pot fi acreditate evenimentele/acțiunile culturale care nu includ în Regulament mențiuni exprese legate de măsurile de respectare normelor de sănătate publică.

4. Respectarea Regulamentului evenimentului va fi asigurată de către organizatori.

5. Organizatorii vor informa în mod obligatoriu organele de respectare a ordinii publice despre data, ora și locul desfășurării evenimentului și la solicitare, le vor prezenta acestora scrisoarea de acreditare de la minister.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here