Industria auto e puternic lovită de pandemie de coronavirus, iar constructorii încep să-și regândească strategiile. Un mare producător ia o decizie drastică: anunță că pleacă de pe piața din Europa, relatează playtech.ro.

Constructorii auto se văd nevoiți în această perioadă să găsească cele mai bune soluții pentru a se menține pe linia de plutire. Dar nu-i deloc ușor, iar pașii trebuie gândiți foarte bine înainte. E nevoie, însă, pentru a spera la o revenire rapidă și de decizii drastice.

Este ceea ce face acum Mitsubishi. Japonezii au anunțat că vor pleca din Europa, o soluție parte dintr-un plan pe termen mediu al companiei. Decizia a fost luată după rezultatele financiare din primul trimestru al anului fiscal.

Mitsubishi pleacă din Europa: ce înseamnă asta

Producătorul japonez susține că iese de pe piața din Europa și nu va mai lansa produse noi. Practic, vor fi păstrate spre vânzare modelele actuale doar până la momentul în care-și încheie producția. E o decizie asumată la nivelul alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, care mai mult ca sigur va avea un impact negativ.

Dar, pe termen lung, s-ar putea dovedi o mișcare bună.

Acum, Mitsubishi susține că se va concentra pe piețele din Asia și pe zonele Oceania, Asia de Sud, America de Sud și Africa/Orientul Mijlociu. Pentru Europa, soluția e radicală: planul prevede „înghețarea lansării de noi produse”, în timp ce în China planul prevede o colaborare cu parteneri locali, în Japonia – restructurarea producției și a rețelei de vânzări, iar în America de Nord, reducerea costurilor fixe.

Mitsubishi e prezentă pe piața din Europa din anii 70, iar structura de distribuție și producție a fost înființată în 2002. În prezent, vânzările Mitsubishi pe continentul european sunt susținute în special de SUV-ul hibrid Outlander, însă costurile de marketing și de funcționare fac neprofitabilă marca pe această piață.

Noul model de Outlander, anunțat de japonezi pentru 2021, nu va mai fi, așadar, disponibil și-n Europa.

La finalul anului fiscal trecut, compania a înregistrat o pierdere de aproximativ 200 milioane euro, iar pentru anul următor prognozele vorbesc despre o pierdere de circa 3 miliarde euro. În primul trimestru al actualului an fiscal compania a înregistrat scăderi de 57% față de anul trecut.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here