Grupul Renault, al doilea cel mai mare din Europa, a înregistrat o pierdere de 8 miliarde de euro în primul trimestru al anului 2020, pierdere determinată şi de o scădere accentuată a pieţei auto, fapt ce a adus auto-maker-ul francez în faţa unor rezultate similare negative cu cele ale partenerului său Nissan, scrie zf.ro.

Pierderile înregistrate de grupul francez atrag atenţia asupra provocărilor cu care se confruntă acesta, care se concentrează acum pe reducerea costurilor şi pe îmbunătăţirea relaţiilor cu Nissan. Principalul obiectiv al companiei pentru 2020 este reducerea costurilor.

„Chiar dacă ne confrunăm cu această problemă, acesta nu este sfârşitul. Am încredere că această companie deţine toate instrumentele necesare pentru a îşi reveni”, a declarat noul CEO al Renault, Luca de Meo.

Vânzările companiei s-au redus cu peste 25% în perioada de lockdown, atunci când showroom-urile şi fabricile auto au fost închise din cauza pandemiei. Pe lângă această problemă, Renault se confruntă şi cu pierderile înregistrate de Nissan, unde gigantul francez deţine o participaţie de 43%. Nissan a refuzat să răsplătească compania franceză cu dividende, fapt ce ar fi dus la o creştere semnificativă a veniturilor.

În mai, Renault a anunţat o schemă de reducere a costurilor, care presupune eliminarea a peste 14.000 de locuri de muncă şi reducerea capacităţii de producţie cu aproape 5%, în acest fel sperând să economisească peste 2 mld euro, din care 600 mil. în acest an.

În mijlocul crizei, Renault s-a întors la cel mai mare acţionar al său, statul francez, de unde a primit un sprijin guvernamental de 5 mld. Euro.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here