Vrei să cumperi sau să repari un telefon mobil? Sfaturile de care să ții cont

Autor: , in Social / 17 august, 2020, 17:01

Telefonul mobil a devenit un accesoriu indispensabil pentru fiecare dintre noi. În prezent, îl utilizăm aproape pentru orice: fotografiere, căutarea pe internet, verificarea poștei electronice, efectuarea comenzilor online etc. În contextul utilizării pe larg a telefoanelor mobile, precum și numărului de petiții în vederea neconformităților și prestarea necorespunzătoare a reparației telefoanelor, este necesar de a cunoaște câteva reguli simple atunci când achiziționați sau reparați un telefon ce s-a dovedit a fi defect.

Iată recomandările Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP).

În primul rând, verificați atent funcționalitatea produsului înainte de a-l achiziționa.

Vânzătorul este obligat să elibereze consumatorului la comercializarea telefonului mobil toate documentele necesare şi anume: instrucţiunea de utilizare sau cartea tehnică şi certificat de garanţie (în limba de stat, chiar dacă sunt de import), să ofere un document care confirmă faptul efectuării cumpărăturii cu indicarea datei cumpărăturii, denumirii agentului economic, denumirii produsului şi costul lui.

– Fiți precauți la promoțiile, ofertele speciale din magazine. Nu vă lăsaţi influenţaţi de ambalaj și publicitate, deoarece acestea nu sunt întotdeauna reale sau pot ascunde anumite defecțiuni.

– Reveniţi la agentul economic, dacă ulterior cumpărării aţi constatat că produsul nu corespunde calităţii, pentru a solicita înlocuirea acestuia sau restituirea contravalorii.

– Dacă aţi solicitat înlocuirea gratuită a produsului necorespunzător cu un produs similar de calitate adecvată sau restituirea contravalorii produsului necorespunzător citiţi cu atenţie documentele care vi se oferă pentru semnat, e posibil sa fiţi duşi în eroare.

– Dacă aţi dat acordul la remedierea gratuită a deficienţelor apărute la telefonul mobil necorespunzător în cadrul, termenului de garanţie, fiţi atenţi ca termenul stabilit de vânzător să nu fie mai mare, care în conformitate cu prevederile Legii privind protecţia consumatorului este de 14 zile calendaristice.

– Înainte să oferiţi telefonul pentru reparaţie, cereţi vânzătorului ca în prezenţa dvs. să se facă un act de constatare, că telefonul nu are deficienţe mecanice etc.

– Prejudiciul moral cauzat consumatorului de către producător, vânzător, prestator prin încălcarea drepturilor lui prevăzute de prezenta lege, precum şi de alte acte normative se repară în mărimea stabilită de instanţa judecătorească.

Vânzătorul/prestatorul este în drept să refuze satisfacerea pretenţiilor consumatorului în cazul în care va prezenta dovezi (în baza expertizei efectuate din contul său, iar consumatorul este în drept să participe la expertiză personal sau prin reprezentanţii săi), în termen de 14 zile calendaristice de la data depunerii reclamaţiei, că deficienţele produselor au apărut ca urmare a nerespectării de către consumator a instrucţiunilor de manipulare, instalare, utilizare sau a nerespectării regulilor de transportare şi păstrare prevăzute în documentaţia de însoţire a produselor.

Dacă considerați că vi s-au încălcat drepturile în calitate de consumator, vă puteți adresa cu o reclamație către agentul economic prestator de serviciu. Dacă aceasta nu vă ajută, conform prevederilor legale, vă puteți adresa la APCSP.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X