Premiul Nobel pentru Medicină, acordat cercetătorilor care au descoperit virusului hepatitei C

Autor: , in Externe / IT/Ştiinţă / 5 octombrie, 2020, 22:01 Etichete: , ,

Săptămâna Nobel a început luni la Stockholm. Conform tradiției, câștigătorii premiului în medicină și fiziologie sunt anunțați primii, iar în acest an reputata distincție le-a revenit cercetătorilor Harvey Alter, Michael Houghton și Charles Rice, cei care au descoperit virusul hepatitei C, scrie Meduza.io.

Descoperirea virusului hepatitei C a făcut posibilă descoperirea cauzelor celorlalte hepatite cronice, pe lânge cei deja știute A și B, și a făcut posibile teste de sânge și producerea de noi medicamente care au salvat milioane de vieți, arată comitetul de decernare a premiilor.

Virusul hepatitei C cauzează ciroză și cancer al ficatului.

Laureaţii premiilor Nobel pentru fizică, chimie, literatură şi pace vor fi anunţaţi tot în această săptămână, în zilele de marţi, miercuri, joi şi vineri, iar câştigătorul premiului pentru economie va fi anunţat săptămâna viitoare, pe 12 octombrie.

În 2020, fiecare premiu Nobel va fi însoţit de un cec în valoare de 10 milioane de coroane suedeze (1,1 milioane de dolari), în creştere faţă de suma de 9 milioane de coroane suedeze primită de laureaţii din anii recenţi.

Premiile în sine – constând într-o medalie şi o diplomă – urmează să fie înmânate pe 10 decembrie, data la care se comemorează moartea lui Alfred Nobel.

Ceremonia de înmânare a premiului Nobel pentru pace, organizată la Oslo, a fost mutată într-o sală mai mică şi se va desfăşura cu un număr redus de invitaţi.

Amintim că în anul 2019, premiul Nobel pentru medicină și fiziologie a fost acordat cercetătorilor William Kelin, Peter Ratcliffe și Gregg Semenza, drept recunoaștere a eforturilor lor pentru studiul adaptării celulare la lipsa de oxigen.

Comentarii