Cota de piață a mașinilor electrice va ajunge în Europa la 10% în acest an și la 15% în 2021, însă se va plafona la circa 20% în 2025, potrivit unui studiu bazat pe vânzările din acest an și viitoarele norme de poluare.

Organizația de mediu Transport & Environment a publicat la începutul acestei săptămâni un studiu cu privire la evoluția vânzărilor de mașini electrice în Europa pe parcursul următorilor ani, scrie Automarket.ro.

Creșterea accelerată a vânzărilor din prima parte a acestui an, concomitent cu scăderea bruscă a vânzărilor de mașini cu motoare termice din cauza pandemiei, va permite o creștere spectaculoasă de la o cotă de piață de numai 3% în 2019 la 10% în 2020.

În plus, în contextul noilor reguli pentru emisii care vor intra în vigoare din 1 ianuarie și a continuării programelor europene de tip Rabla Plus, organizația anticipează o cotă de piață de 15% la sfârșitul anului 2021.

De altfel, analiza organizației scoate în evidență că Grupul PSA, Volvo, Fiat-Chrysler și Grupul BMW respectă deja targetul de emisii de 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru pentru 2021.

Între timp, Renault, Nissan, Toyota, Mazda și Ford au de recuperat în medie doar 2 grame de dioxid de carbon pentru respectarea cerințelor, în timp ce la polul opus se află Daimler (9 grame) și Jaguar Land Rover (13 grame).

Pe de altă parte, organizația atrage atenția că analiza arată o plafonare a creșterii cotei de piață a mașinilor electrice la numai 20% până în 2025. Autorii studiului susțin că principala explicație este dată de succesul ridicat al SUV-urilor, segment care acoperă în prezent 39% din piața europeană.

Prin urmare, organizația susține că Uniunea Europeană ar trebui să înăsprească normele de poluare care vor intra în vigoare în 2025 și 2030 pentru a evita situația în care vânzările de mașini electrice vor stagna.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here