Foto simbol

După ce la sfârșitul lunii octombrie a fost sistat sistemul GPS în transportul public, la un an de la lansarea proiectului, primarul Capitalei Ion Ceban anunță astăzi, 25 noiembrie, că pasagerii din nou pot urmări online locația autobuzelor, după ce sistemul a fost relansat. 

„Fiecare persoană poate accesa aplicaţia care arată în timp real locația autobuzelor, staţiile de aşteptare a transportului public şi ora de sosire a mijlocului de transport în fiecare staţie”, asigură edilul, menționând că GPS-urile vor fi relansate în următoarele săptămâni și în toate troleibuzele din Capitală.

La sfârșitul anului 2019, locuitorii capitalei au fost anunțați despre implementarea unui nou serviciu, care ar fi permis verificarea de pe smartphone a locației unităților de transport public și în cât timp acestea vor ajunge la stație, prin aplicația Easy Way. Acest lucru a fost posibil după ce serviciile de monitorizare prin GPS au fost contractate de către Regia Transport Electric Chișinău (RTEC) printr-o licitație publică, scrie Primăria mea.

Învingătoare a ieșit compania Dekart, care a oferit instalarea sistemelor GPS în cele 350 unități de transport și deservirea timp de doi ani la prețul de 415 901 lei. Pe de altă parte, autoritățile publice locale ar fi trebuit să achite operatorului de telefonie pentru conexiunea mobilă și servicii de hosting.

Totuși, la 9 octombrie, troleibuzele din Chișinău au dispărut de pe aplicația Easy Way, serviciul fiind deconectat de către compania Dekart. Aceștia au motivat deconectarea prin faptul că RTEC a încălcat de multiple ori condițiile contractului, cauzând cheltuieli suplimentare companiei. Mai mult, într-un interviu pentru NewsMaker, aceștia menționează că dispozitivele GPS nu au fost utilizate în toate troleibuzele, uneori în locul lor fiind conectat telefonul mobil al angajaților pentru încărcare sau au fost deteriorate prin ruperea cablurilor.

Din acest motiv, nu era posibilă vizualizarea în timp real a tuturor unităților de transport. Mai mult, compania a fost nevoită să înlocuiască dispozitivele respective, suportând costuri suplimentare. De asemenea, aceștia menționează că, timp de un an, autoritățile nu au achitat pentru conexiunea mobilă și hosting, Dekart fiind nevoiți să acopere și costurile respective. Începând cu data de 27 iunie 2020, Direcția transport ar fi încetat să răspundă la apeluri, iar viceprimarul de ramură, Victor Chironda, nu ar fi răspuns la o scrisoare oficială la acest subiect.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here