Premierul Ion Chicu a anunțat că luni, 30 noiembrie, va fi convocată ședința Cabinetului de miniști care va începe la ora 17:00. Pe ordinea de zi au fost incluse mai multe subiecte, prioritar fiind proiectul politicii bugetar-fiscale pentru anul 2021.

După ședința săptămânală cu Igor Dodon și Zinaida Greceanîi, Ion Chicu a precizat că astăzi, principalul subiect de pe agenda discuțiilor a fost proiectul politicii bugetar-fiscale pentru anul 2021, dar și a celor trei proiecte ale bugetelor anuale: bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat și fondurile de asigurare obligatorie de asistență medicală.

Prim-ministrul speră că proiecte vor fi aprobate în cadrul ședinței Guvernului.

„Avem o agendă importantă. Astăzi le vom examina și, sper, le vom vota pentru a le remite Parlamentului astăzi sau mâine, în speranța că Parlamentul le va examina și poate chiar le aprobă în prima lectură, săptămâna aceasta. Deja, depinde de voința deputaților. Noi vom fi la dispoziția membrilor Legislativului pentru a prezenta orice informație referitoare la aceste proiecte. Noi am remis săptămâna trecută spre consultare proiectul ce ține politica bugetar-fiscală, iar majoritatea propunerilor chiar din septembrie. Mulțumesc celor care au studiat acele propuneri și proiectul expus săptămâna trecută. Au venit cu propuneri și cu critici constructive. Proiectul este un produs comun al tuturor celor care sunt interesați ca țara, în anul 2021, să aibă o politică bugetar fiscală cât mai relevantă pentru situația în care ne aflăm”, a declarat Chicu.

Chicu afirmă că, prioritar, politica bugetar-fiscală pentru anul 2021 vine în susținerea domeniului medicinei, care, din cauza pandemiei, este ramura cea mai solicitată și afectată.

„În medicină vor fi cele mai mari alocări și majorări atât sub aspect de remunerare a muncii personalului medical, cât și pentru consolidarea bazei tehnico-materiale a sistemului medical. Doar majorarea salariului cu 30% care este preconizată pentru 1 ianuarie 2021, cumulat cu cea de la 1 septembrie 2020, va costa bugetul de stat 2 miliarde de lei. Este un efort al societății pentru a stimula medicii noștri să rămână în țară și să ne salveze de la multe boli nu doar COVID, că noi suntem bolnavi cronici pe mai multe dimensiuni, din păcate ”, a adăugat premierul.

Prim-ministrul a mai spus că pentru anul viitor, Guvernul vine și cu propuneri care „oferă autorităților publice locale mai multe instrumente pentru a-și consolida baza bugetar fiscală. În același timp, vor fi continuate investițiile masive în infrastructură, atragerea investitorilor în teritoriu și asigurarea unei predictibilități pentru aceștia”.

„Guvernul vine cu propuneri care oferă mai multe instrumente pentru a-și consolida baza bugetului. Noi vrem să asigurăm o previziune pentru investitori. Investitorii vor să știe care vor fi taxele nu doar pentru anul curent, dar și peste 2-3 ani”, a argumentat premierul.

Vezi și: Chicu: Locuri în spitale aproape nu mai sunt. Dacă paturi mai găsim, medici nu avem de unde să mai luăm (VIDEO)

•
  •