Alejandro Otero

Arheologii au descoperit pe teritoriul Argentinei rămășițele unui dinozaur gigantic, despre care se crede că ar putea fi una dintre cele mai mari creaturi care au pășit vreodată pe Pământ. Este vorba despre un titanosaur, vechi de 98 de milioane de ani, fosilele căruia au zăcut îngropate în depozitele sedimentare groase, cunoscute sub numele de Formația Candeleros din provincia Neuquén, în nord-vestul Patagoniei, transmite CNN

Oamenii de știință cred că cele 24 de vertebre ale cozii și oasele pelvine adiacente seamănă cu cele ale unui titanosaur, un grup de sauropode, dinozauri uriași, caracterizați prin dimensiunea lor mare și gâtul și coada extrem de lungi.

În cercetările publicate în revista Cretaceous Research, experții spun că dinozaurul este unul dintre cei mai mari descoperiți vreodată și ar depăși dimensiunea unui Patagotitan, o specie care a trăit cu 100 milioane de ani în urmă și măsura peste 37 de metri.

„Este un dinozaur imens, dar așteptăm să găsim și alte părți din schelet, pentru a înțelege cât de mare a fost”, a declarat Alejandro Otero, paleontolog de la Museo de La Plata din Argentina.

Fosile de titanosauri au fost descoperite pe toate continentele, cu excepția Antarcticii. Dar cei mai mari reprezentanți ai speciei – în special tiranosauri ce depășesc 40 de tone – au fost descoperiți în Patagonia.

Fără a analiza humerusul sau femurul dinozaurului, nu se poate estima mărimea animalului, susțin experții Cu toate acestea, dinozaurul recuperat parțial „poate fi considerat unul dintre cei mai mari titanosauri”, cu o masă corporală probabilă care este comparabilă sau chiar o depășește pe cea a unui Patagotitan sau pe cea a unui Argentinosaurus.

Patagotitanul era considerat până acum cel mai mare animal terestru și cântărea până la 77 de tone, în timp ce Argentinosaurus avea peste 40 de metri înălțime și cântărea până la 110 tone, adică de 12 ori mai mult decât un elefant african.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here