„Nomadland”, regizat de Chloe Zhao, a câştigat principalele trofee Oscar la gala de duminică seară, una mult întârziată față de anii precedenți.

Gala a avut un format inedit şi a fost singura din acest sezon care a avut loc cu prezenţă fizică. În premieră, numărul participanţilor a fost redus la 170, iar ei au stat, în spaţiul special construit la Union Station din Los Angeles, la mese de maxim patru locuri, scrie News.ro.

Ceremonia a avut estetica unui film, transmisă în 24 de cadre pe secundă şi cu un format panoramic, fiind folosite încadrări similare unei filmări şi nu unui program de televiziune.Celor care au apărut în faţa camerelor nu le-a fost este cerut să poarte mască. Toţi participanţii au fost testaţi pentru Covid-19 de mai multe ori înaintea galei.

Covorul roşu a fost anul acesta ”mult redus”, iar o altă schimbare a reprezentat-o faptul că piesele nominalizate la categoria „cel mai bun cântec original” au fost interpretate în pre-show. Fundalul muzical al ceremoniei a fost asigurat de Questlove.

Fără o gazdă a show-ului, pentru a patra oară în istorie, şi după un program respectat fără abateri, ceremonia a fost destul de anostă.

Producătorii ei, Jesse Collins, Stacey Sher şi Steven Soderbergh, au încercat şi au reuşit să organizeze un show de pandemie – sobru, legat, dar cu puţine momente remarcabile.

Premiile au fost împărţite, iar marele învins al serii a fost „The Trial of the Chicago 7”, regizat de Aaron Sorkin, care obţinuse şase nominalizări şi nu a primit niciun premiu.

Netflix a câştigat şapte trofee Oscar, cele mai multe între studiouri, anul acesta, însă nu a reuşit să de impună la principalele categorii. Dintre producţiile sale, „Mank”, regizat de David Fincher, cu zece selecţii, a câştigat doar două premii – imagine şi scenografie.

Discursurile, care nu au mai fost întrerupte de orchestră, cum se întâmpla în alţi ani, au fost emoţionante, de la Thomas Vinterberg, premiat pentru „Another Round”, propunerea Danemarcei pentru „cel mai bun lungmetraj internaţional”, la cineastul şi antreprenorul Tyler Perry, recompensat cu trofeul special „Jean Hersholt”. El a vorbit despre ură şi a îndemnat la unitate şi toleranţă.

Surpriza serii a reprezentat-o câştigătorul premiului pentru interpretare masculină în rol principal. Anthony Hopkins a primit al doilea Oscar din carieră la vârsta de 83 de ani, pentru rolul din „The Father”. În urmă cu aproximativ trei decenii, el a fost premiat pentru „The Silence of the Lambs”.
Predicţiile îl dădeau acum favorit pe Chadwick Boseman, pentru interpretarea din „Ma Reiney s Black Bottom”.

Yuh-Jung Youn este primul interpret coreean premiat cu Oscar. Ea a fost recompensată pentru rolul secundar în „Minari”.
„Nu avem cum să concurăm, jucăm roluri diferite, doar că eu am avut noroc în seara asta”, le-a spus ea celorlalte nominalizate.

Chloe Zhao, la 39 de ani, a devenit a doua femeie din istoria galei care a fost recompensată pentru regie, după Kathryn Bigelow („The Hurt Locker”), şi este prima femeie de culoare care obţine acest trofeu.

Singurul moment antrenant al serii l-a reprezentat concursul propus de regizorul muzical al evenimentului, Questlove – de recunoaştere a unor melodii din filme. Actriţa Glenn Close, pentru a opta oară nominalizată şi fără niciun trofeu Oscar, a fost una dintre vedetele care a ştiut piesa difuzată de DJ şi, după ce a dat mai multe detalii despre „Da Butt” (inclusă pe coloana sonoră a filmului „School Daze” al lui Spike Lee), a făcut şi o demonstraţie coregrafică, spre amuzamentul tuturor.

Vorbind despre victimele Covid-19, ale violenţei şi sărăciei, actriţa Angela Bassett a prezentat segmentul „In memoriam”, în care au fost amintiţi cineaştii care au murit în ultimul an. Segmentul s-a încheiat cu imaginea lui Chadwick Boseman, care a pierdut în august 2020 lupta cu cancerul.

O premieră a galei a reprezentat-o şi faptul că premiul pentru „cel mai bun film” a fost acordat înaintea celor pentru interpretare în roluri principale. Nu este clar de ce organizatorii au ales să procedeze în acest mod.

McDormand este prima femeie premiată în calitate de producător (pentru „cel mai bun film”) şi pentru rolul principal din „Nomadland”. Acesta din urmă reprezintă al treilea Oscar al ei pentru interpretare, aflându-se la egalitate cu Ingrid Bergman şi Meryl Streep.

Gala s-a încheiat abrupt cu victoria lui Hopkins, care este acum cel mai vârstnic câştigător de Oscar pentru interpretare, doborând recordul lui Christopher Plummer, care a primit premiul, la 82 de ani, pentru „Beginners” (2011). Nefiind prezent la gală, pentru prima dată trofeul pentru „cel mai bun actor în rol principal” a fost acceptat în numele lui de Academie.

O producţie românească s-a aflat în premieră în rândul nominalizaţilor – „colectiv”, regizat de Alexander Nanau, iar la categoria „lungmetraj internaţional” a fost selectată şi drama „Quo Vadis, Aida?” (Bosnia şi Herţegovina), co-producţie cu participare românească.

Academia americană de film (AMPAS, Academy of Motion Picture Arts and Sciences) are aproximativ 10.000 de membri – artişti, cineaşti şi directori din industrie. Anual, organizaţia acordă trofeele Oscar (nume oficial: Academy Award of Merit), prin care recompensează excelenţa în cinematografie, şi susţine iniţiative prin care sunt promovate arta şi ştiinţa filmului.

Lista nominalizărilor şi a câştigătorilor celei de-a 93-a ediţii a galei premiilor Oscar:

Cel mai bun film: “Nomadland” – câştigător, “The Father”, “Judas and the Black Messiah”, “Mank”, “Minari”, “Promising Young Woman”, “Sound of Metal”, “The Trial of the Chicago 7”

Cel mai bun regizor: Chloé Zhao (“Nomadland”) – câştigătoare, Thomas Vinterberg (“Another Round”), David Fincher (“Mank”), Lee Isaac Chung (“Minari”), Emerald Fennell (“Promising Young Woman”)

Cea mai bună actriţă: Frances McDormand (“Nomadland”) – câştigătoare, Viola Davis (“Ma Rainey’s Black Bottom”), Andra Day (“The United States v. Billie Holiday”), Vanessa Kirby (“Pieces of a Woman”), Carey Mulligan (“Promising Young Woman”)

Cel mai bun actor: Anthony Hopkins (“The Father”) – câştigător, Riz Ahmed (“Sound of Metal”), Chadwick Boseman (“Ma Rainey’s Black Bottom”), Gary Oldman (“Mank”), Steven Yeun (“Minari”)

Cea mai bună actriţă în rol secundar: Youn Yuh-jung (“Minari”) – câştigătoare, Maria Bakalova (”Borat Subsequent Moviefilm”), Glenn Close (”Hillbilly Elegy”), Olivia Colman (“The Father”), Amanda Seyfried (“Mank”)

Cel mai bun actor în rol secundar: Daniel Kaluuya (“Judas and the Black Messiah”) – câştigător, Sacha Baron Cohen (“The Trial of the Chicago 7”), Leslie Odom Jr. (“One Night in Miami”), Paul Raci (“Sound of Metal”), Lakeith Stanfield (“Judas and the Black Messiah”)

Cel mai bun scenariu original: “Promising Young Woman” – Emerald Fennell – câştigător, “Judas and the Black Messiah” – Will Berson, Shaka King, Keith Lucas, Kenneth Lucas, “Minari” – Lee Isaac Chung, “Sound of Metal” – Abraham Marder, Darius Marder, Derek Cianfrance, “The Trial of the Chicago 7” – Aaron Sorkin

Cel mai bun scenariu adaptat: “The Father” – Christopher Hampton, Florian Zeller – câştigător; “Borat Subsequent Moviefilm” – Peter Baynham, Sacha Baron Cohen, Jena Friedman, Anthony Hines, Lee Kern, Dan Mazer, Nina Pedrad, Erica Rivinoja, Dan Swimer; “Nomadland” – Chloé Zhao, “One Night in Miami” – Kemp Powers; “The White Tiger” – Ramin Bahrani

Cel mai bun lungmetraj internaţional: “Another Round” (Danemarca) – câştigător, “Better Days” (Hong Kong), “colectiv” (România), “The Man Who Sold His Skin” (Tunisia), “Quo Vadis, Aida?”(Bosnia şi Herţegovina)

Cel mai bun lungmetraj de animaţie: “Soul” (Pixar) – câştigător, “Onward” (Pixar), “Over the Moon” (Netflix), “Shaun the Sheep Movie: Farmageddon” (Netflix), “Wolfwalkers” (Apple TV Plus/GKIDS)

Cel mai bun lungmetraj documentar: “My Octopus Teacher” – câştigător, “colectiv”, “Crip Camp”, “The Mole Agent”, “Time”

Cea mai bună imagine: “Mank”, Erik Messerschmidt – câştigător; “Judas and the Black Messiah”, Sean Bobbitt; “News of the World”, Dariusz Wolski; “Nomadland”, Joshua James Richards; “The Trial of the Chicago 7”, Phedon Papamichael

Cel mai bun montaj: “Sound of Metal”, Mikkel E.G. Nielsen – câştigător; “The Father”, Yorgos Lamprinos; “Nomadland”, Chloé Zhao; “Promising Young Woman”, Frédéric Thoraval; “The Trial of the Chicago 7”, Alan Baumgarten

Cel mai bun sunet: “Sound of Metal” – câştigător, ”Greyhound”, “Mank”, “News of the World”, “Soul”

Cele mai bune efecte vizuale: “Tenet” – câştigător, “Love and Monsters”, “The Midnight Sky”, “Mulan”, “The One and Only Ivan”

Machiaj şi coafură: “Ma Rainey’s Black Bottom” – câştigător, “Emma”, “Hillbilly Elegy”, “Mank”, “Pinocchio”

Cele mai bune costume: “Ma Rainey’s Black Bottom” (Ann Roth) – câştigător, “Emma”, “Mank”, “Mulan”, “Pinocchio”

Cântec original: “Fight for You” (“Judas and the Black Messiah”, interpretat de H.E.R.) – câştigător, “Hear My Voice” (“The Trial of the Chicago 7”), “Húsavík” (“Eurovision Song Contest”), “Io Si (Seen)” (“The Life Ahead”), “Speak Now” (“One Night in Miami”)

Cea mai bună coloană sonoră: “Soul” – Trent Reznor, Atticus Ross & Jon Batiste – câştigător, “Mank” – Trent Reznor & Atticus Ross, “Da 5 Bloods” – Terence Blanchard, “Minari” – Emile Mosseri, “News of the World” – James Newton Howard

Design de producţie: “Mank” – câştigător, “The Father”, “Ma Rainey’s Black Bottom”, “News of the World”, “Tenet”

Cel mai bun scurtmetraj live-action: “Two Distant Strangers” – câştigător, “Feeling Through”, “The Letter Room”, “The Present”, “White Eye”

Cel mai bun scurtmetraj de animaţie: “If Anything Happens I Love You” (Netflix) – câştigător, “Burrow” (Disney Plus/Pixar), “Genius Loci” (Kazak Productions), “Opera” (Beasts & Natives Alike), “Yes-People” (CAOZ hf. Hólamói)

Cel mai bun scurtmetraj documentar: “Colette” – câştigător, “A Concerto Is a Conversation”, “Do Not Split”, “Hunger Ward”, “A Love Song for Latasha”.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here