luni, mai 24, 2021


„A fost greu să ne antrenăm on-line”. Ce spun elevii de la școlile cu profil sportiv după revenirea în bănci

Autor: , in Actualitate COVID-19 Cultură/Media IT/Ştiinţă Populare Social Sport , - 14:25

În ultima lună a anului de învățământ 2020-2021, școlile cu profil sportiv din Capitală și-au reluat activitatea în format fizic. Decizia a fost luată de către autoritățile municipale. Elevii, dar și angajații instituției de învățământ, frecventează orele respectând normele de sănătate publică privind prevenirea COVID-19. 

Profesorii susțin că desfășurarea lecțiilor în format on-line este un proces complicat, pentru că au fost nevoiți să facă antrenamentele prin intermediul platformelor Moodle și Zoom.

Autoare: Vitalina Țaranu

Am întâlnit niște dificultăți mari în timpul instruirii on-line. Un impediment a fost cel la capitolul sportului, fiind destul de greu de monitorizat desfășurarea antrenamentelor. O altă dificultate a fost la nivel de organizare, așa cum nu toți elevii sunt dotați cu tehnică. Chiar dacă avem o săptămână de când am revenit, deja merg pregătirile pentru competițiile ce urmează a fi desfășurate. Astfel, copiii de la „Arte Marțiale” urmează să participe la o competiție internațională în perioada 29-31 mai. Deci, faptul că este pandemie nu înseamnă că nu facem sport”, a menționat directorul liceului teoretic cu profil Sportiv nr. 2 din municipiul Chișinău, Elena Frunză.

FOTO: Vitalina Țaranu. Liceul Teoretic cu profil sportiv nr.2 din Capitală
FOTO: Vitalina Țaranu. Liceul Teoretic cu profil sportiv nr.2 din Capitală

A fost dificil de a-i responsabiliza pe copii să fie prezenți la ore. Sunt mult mai eficiente lecțiile cu prezență fizică. Cât am fost în perioada on-line, antrenamentele prevăzute s-au petrecut la fel ca și orele, deci fiecare antrenor de sport dădea sarcini copiilor, iar ei reveneau cu video-uri în care erau executate aceste exerciții fizice. Majoritatea copiilor s-au arătat bucuroși și deschiși când am revenit în săli. Prima zi de școală a fost cu o prezență de 100%, fapt ce ne-a uimit și pe noi. S-a simțit lipsa de comunicare și de colaborare în perioada pandemiei. Poate nu este o eficiență atât de mare că am revenit cu prezența fizică tocmai în a doua săptămână a lunii mai, dar totuși acest fapt ne permite o totalizare mai bună a lucrurilor ce au avut loc pe parcursul anului”, a precizat directorul adjunct pentru Educație din cadrul aceleiași instituții de învățământ, Svetlana Lutencu.

Între timp, elevii spun că în pandemie s-au confruntat cu diverse obstacole. „Internetul uneori putea să ne de-a de gol și erau momente când nu înțelegeam corect sarcinile primite. Sunt fericit că am revenit la liceu pentru că este mai ușor să înveți și să predai cu prezența fizică, dar în același rând mi se făcuse dor deja și de colegi, cât și de profesori”, susține elevul clasei a 11-a, Iustinian Iacomachi.

Am așteptat cu nerăbdare să revin pe băncile școlii. Este altfel când mai poți comunica cu colegii și, totodată, este mult mai comod să interacționezi cu profesorii fizic decât on-line. Mi-a fost dor de antrenamente, chiar dacă suntem nevoiți să respectăm anumite măsuri de protecție”, a comentat o altă elevă.

Pe de altă părere, unii elevi spun că instruirea on-line are și puncte forte. „Ceea ce a fost mai simplu în această perioadă este că nu mai trebuia să pierzi timpul pe deplasări. Dar totuși, am fost dornică de a reveni cu prezență fizică pentru că în perioada on-line am stat între patru pereți”, menționează eleva clasei a 7-a, Anastasia Andronic.

FOTO: Vitalina Țaranu. Liceul Teoretic cu profil sportiv nr.2 din Capitală
FOTO: Vitalina Țaranu. Liceul Teoretic cu profil sportiv nr.2 din Capitală

Reamintim că, din momentul instaurării regimului de urgență, instituțiile de învățământ din țară au activat în regim on-line. De asemenea, autoritățile au interzis organizarea competițiilor sportive pe parcursul pandemiei.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *