Ce trebui să faci ca să trăieşti 120 de ani? Recomandările ştiinţei

Autor: , in Actualitate / Social / 5 august, 2021, 16:29

Secretele longevităţii au fost aflate după studii serioase, susţinute ştiinţific, şi includ şi referiri inclusiv la activitatea sexuală. Au fost identificate zonele albastre din lume, în care speranţa de viaţă este considerabil mai mare decât media.

Datele au fost colectate de la super-centenari din 10 ţări europene plus Canada, Japonia şi Statele Unite – relatează Mediafax.

Un nou studiu privind longevitatea, realizat de Universitatea din Washington şi bazat pe date colectate de la super-centenari din 10 ţări europene plus Canada, Japonia şi Statele Unite, oferă răspunsul.

Sunt veşti interesante pentru cei care vor să adere la clubul celor mai longevivi oameni din lume, o misiune deloc uşoară. Cele o sută douăzeci de lumânări de pe tort vor fi un obiectiv pentru câţiva, foarte puţini. Iar cei care doresc să ajungă la ţel trebuie să asimileze o serie de obiceiuri sănătoase: de la dietă la sex.

Ce şanse are o persoană care acum 50 de ani să prindă anul 2100? Adică să prindă vârsta de 129 de ani?

Oamenii de ştiinţă care utilizează calcule statistice sofisticate au reuşit să prezică că recordul mondial actual, de 122 de ani, va fi detronat aproape sigur şi că unii indivizi ar putea trăi între 125 şi 132 de ani. Câţi? Acest studiu, publicat în Demographic Research, nu spune cu precizie.

Simpla prezenţă a câtorva super-centenari în societate indică o longevitate mai mare a întregii populaţii.

Întrebarea la acest moment este: cum ne putem creşte speranţa de viaţă şi sperăm să trăim mai mult de 120 de ani?

În urmă cu câţiva ani, au fost identificate o mână de locuri din lume în care dieta, stilul de viaţă şi factorii sociali au produs rezultate incredibile în ceea ce priveşte longevitatea locuitorilor lor. Au fost definite ca zone albastre.

Cele mai cunoscut zone albastre sunt Ikaria (Grecia), Okinawa (Japonia), Nicoya (Costa Rica), Sardinia (Italia) şi Loma Linda (California). Sunt zone în care speranţa de viaţă este considerabil mai mare decât media.

Dan Buettner, exploratorul care a descoperit zonele albastre, a lucrat ani pentru a codifica ceea ce au în comun centenarii din zonele albastre: o listă a fost publicată de Washington Post cu 11 obiceiuri comune locuitorilor de peste 90 de ani din zonele albastre.

Multă odihnă
Toţi centenarii dorm în orele standard de odihnă, semn că somnul este unul dintre factorii care nu trebuie trecuţi cu vederea atunci când vine vorba de sănătate.

Folosiţi ceaiuri de plante (locale) şi ceaiuri de plante ale căror beneficii sunt cunoscute.
Foarte puţin zahăr, făină albă sau carne.

Dieta mediteraneană
Uleiul de măsline, laptele de capră, legumele sălbatice, vinul şi cafeaua sunt toate alimente care s-au dovedit a avea diferite beneficii pentru sănătate. Şi toate sunt prezente în dieta noastră mediteraneană.

Evitaţi alimentele procesate
În zonele albastre de pe masă ajungem în principal alimente produse local, provenind din grădini şi culturi unde, printre altele, prezenţa pesticidelor este foarte scăzută.

Somn regulat
Oamenii de ştiinţă cred că odihna de după-amiază ar duce la o reducere cu 37% a riscului de boli coronariene şi, prin urmare, la o speranţă de viaţă mai lungă.

Sex şi după vârsta de 65 de ani
Potrivit unui studiu realizat în Ikaria, 80% dintre bărbaţii între 65 şi 100 de ani ar face sex în mod regulat, iar 25% dintre ei sunt deosebit de mulţumiţi. Un semn că chiar şi o relaţie paşnică cu sexualitatea la bătrâneţe ar putea contribui la longevitate.

Citește continuarea pe Mediafax.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X