Vacanță în Atena și în Hawaii, în aceeași perioadă. Hotelierii ar putea renunța la anularea fără taxe a rezervărilor

Autor: , in Economic / Externe / 6 septembrie, 2021, 10:07

Planificarea unei vacanțe înseamnă alegerea unei perioade și a unei locații. Pe piața globală a turismului câștigă teren o nouă tendință, care ar putea fi însă periculoasă pentru că ar putea duce la o creștere a prețurilor sau schimbarea politicilor de anulare flexibile, notează Digi24. Concret, de teama că problemele cauzate de pandemie le-ar putea strica planurile de vacanță, tot mai multe persoane fac mai multe rezervări în aceeași perioadă, în locuri diferite. În unele situații, atunci când merg într-un loc nu le mai anulează pe celelalte.

Astfel, un număr tot mai mare de persoane își rezervă două sau chiar trei vacanțe în aceeași perioadă, cum ar fi de exemplu o călătorie într-o țară anume sau o croazieră. Prin planificarea mai multor călătorii în diferite zone geografice, călătorii o pot alege pe cea care va fi cea mai confortabilă în perioada plecării.

Stocarea de călătorii reprezintă „o tendință destul de nouă”, a declarat Misty Belles, director general al unei rețele de turism de lux. Tendința s-a simțit în lunile mai și iunie, pe fondul campaniei de vaccinare din SUA și a redeschiderii din Europa și a luat amploare în timpul verii, când noile variante Covid-19 au început să perturbe planurile de călătorie din întreaga lume, a declarat Joshua Bush, CEO al unei agenției de turism din Pennsylvania.

Până la începutul lunii august, peste 50% dintre americani au anulat sau și-au modificat planurile de călătorie din cauza variantei Delta.

Călătorim după planul A sau după planul B?

Joshua Bush a declarat pentru CNBC că un client al agenției a rezervat o croazieră de la Atena la Roma în octombrie și o călătorie de 10 zile în Hawaii în aceeași perioadă, a doua variantă fiind cea de rezervă pe fondul problemelor din Grecia.

Mexic și Caraibe sunt de asemenea pe lista cu planurile de rezervă ale americanilor.

La rândul său, Misty Belles a povestit CNBC că un turist a rezervat o călătorie în Portugalia înainte de redeschidere, cu Florida ca plan de rezervă. Portugalia s-a deschis la timp, iar călătorul a putut face călătoria dorită și a amânat-o pe cea de-a doua spre sfârșitul anului.

Tendința este favorizată de faptul că politicile de anulare au rămas foarte flexibile, permițând turiștilor să facă aceste alegeri.

Aparent, toată lumea are de câștigat: oamenii fac tot posibilul pentru a găsi cea mai bună variantă de vacanță, iar agențiile de turism pot câștiga mai mulți bani. Hotelurile, navele de croazieră și agențiile de turism ar putea avea însă de pierdut atunci când rezervările sunt anulate. În acest context, unele agenții de turism permit rezervările simultane doar pentru clienții fideli pentru că în acest caz se pune și o problemă de etică.

Mulți turiști aleg, de asemenea, să își amâne una din vacanțe, mai degrabă decât să o anuleze.

Joshua Bush a afirma că această tendință ar putea determina hotelurile să schimbe politicile de anulare flexibile.

„Parte a jocului”

Jason Friedman, directorul unei firme de consultanță în turism, a explicat că, deși această tendință de rezervări simultane poate fi deranjantă pentru hotelieri, și aceasta este o parte a jocului: „Dacă un hotel dorește să extindă o politică de anulare fără penalizare la 24 de ore, atunci nu este nimic în neregulă cu o rezervare a oaspeților și apoi anularea în cadrul acestei politici”.

Dar și clienții trebuie să respecte regulile, deoarece și ei trebuie să accepte taxe de anulare și politici de plăți nerambursabile, atunci când ele există.

Care sunt capcanele călătoriilor simultane

Tim Hentschel, cofondator și CEO al companiei HotelPlanner, a explicat că stocarea călătoriilor ar putea fi riscantă.

„Călătorii trebuie să știe că, spre deosebire de situația în care fac rezervare la trei sau patru restaurante și se decid în ultimul moment la care merg în funcție de ceea ce doresc atunci să mănânce, rezervările simultane pot face ca prețurile companiilor aeriene și ale hotelurilor să crească pentru toată lumea. Spre deosebire de restaurante, hotelurile și companiile aeriene își cresc prețurile odată cu creșterea nivelului de ocupare.”

În opinia lui, unele hoteluri ar putea începe să perceapă în avans o taxă de rezervare nerambursabilă, iar altele ar putea renunța la politicile de anulare pentru a descuraja oamenii să facă mai multe rezervări în același timp.

Hentschel a atras atenția că, atunci când se decid asupra unei călătorii, turiștii ar trebui să nu uite să le anuleze pe celelalte.

În opinia lui Joshua Bush, această tendință nu va mai exista atunci când pandemia se va încheia.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentarii


Faci un comentariu sau dai un răspuns?


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *