Comisarul european pentru Transporturi: E timpul să transformăm „Podul de Flori” în niște poduri reale

Autor: , in Actualitate / Politic / 25 noiembrie, 2021, 08:16

Conexiunile de transport rutiere, feroviare, aeriene şi chiar fluviale între Republica Moldova şi Uniunea Europeană, precum şi posibilităţile de finanţare ale acestora constituie subiectul principal al discuţiilor cu autorităţile moldovene, a declarat miercuri comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.

„Ne dorim ca Republica Moldova să fie legată de reţeaua esenţială de transport a Uniunii Europene, TEN-T, pentru că această legătură ar crea mari beneficii economice” pentru republică, a afirmat Adina Vălean în cadrul unui interviu pentru Deschide.md, înainte de sosirea sa într-o vizită la Chișinău.

„Infrastructura de transporturi duce, întotdeauna, la creştere economică, deci o viaţă mai bună pentru oameni. Aş zice că e momentul să transformăm simbolicul Pod de Flori de peste Prut în nişte poduri reale – rutiere, şi de ce nu, feroviare”, a afirmat comisarul european, adăugând că a abordat deja aceste subiecte într-o primă întâlnire la Bruxelles cu premierul moldovean Natalia Gavriliţă la sfârşitul lunii septembrie.

Pentru infrastructura rutieră de pe teritoriul Republicii Moldova există posibilităţi de finanţare multiple, a spus ea, evocând în acest sens Planul de redresare economică a Republicii Moldova şi fondurile care vor veni prin Parteneriatul Estic.

Amintind că strategia de mobilitate a Uniunii, adoptată în decembrie 2019, are în centru căile ferate, Adina Vălean a afirmat că „în acest moment, conexiunile feroviare transfrontaliere dintre România şi Republica Moldova sunt descurajate de diferenţa de ecartament”.

” Acesta e un obstacol tehnic, dar nu de netrecut cu tehnologia actuală. O modernizare a căilor ferate ar putea mări volumele de marfă transportate înspre Uniunea Europeană. Astfel, cred că stabilirea unei liste a proiectelor strategice de interconectare a Republicii Moldova la reţeaua principală de transport europeană poate porni de la aceste deziderate evidente ale moldovenilor: cale ferată cu ecartament european între Iaşi şi Chişinău, autostrada Chişinău – Iaşi şi podul rutier de la Ungheni”, a menţionat în acelaşi interviu comisarul european.

Întrebată despre orizontul de timp în care Republica şi România s-ar putea regăsi împreună în Uniunea Europeană, Adina Vălean a răspuns: „Folosind alegoria Podului de Flori, vă asigur că suntem decişi să sprijinim Republica Moldova să îşi croiască acest drum al integrării europene la standarde europene de autostradă, astfel încât viteza cu care îl parcurgeţi să fie semnificativ redusă”.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentarii


Faci un comentariu sau dai un răspuns?


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X