Detalii despre proiectul privind majorarea taxelor pentru importul mașinilor diesel și micșorarea pentru hibrid

Autor: , in Actualitate / Social / 14 decembrie, 2021, 14:50

Taxele pentru importul mașinilor diesel vor crește cu 50 la sută de anul viitor. Un grup de deputați au elaborat un proiect de lege prin care se propune revenirea la regimul fiscal din anul 2019 pentru motoarele de tip hibrid prin micșorarea cotei de acciz cu 50%, precum și ridicarea pragului cotei de acciz cu 50% pentru toate vehiculele, având doar motor cu pistoane cu combustie internă cu aprindere prin compresie (diesel sau semidiesel).

Astfel, deputații propun ca cota accizei pentru toate vehiculele având motor cu pistoane cu combustie internă cu aprindere prin compresie (diesel sau semidiesel) să se majoreze cu 50% în funcţie de termenul de exploatare şi capacitatea cilindrică, scrie Bizlaw.

În același timp, se propune revenirea cotei accizei anului 2022 pentru importul mașinilor hibrid la nivelul anului 2019, adică reducerea de 50% în loc de 25% cum a fost introdus pentru anul 2020. Autorii inițiativei susțin că urmare a acestei intervenții importul de automobile cu motor hibrid a coborât drastic, fiind clar că cetățenii preferă alte opțiuni din considerente pur financiare. Urmare a intervenției din anul 2019, motorul de tip hibrid a devenit neatractiv din punct de vedere financiar. Drept urmare, motoarele de tip mai ecologic nu sunt suficient de atractive, iar stimulentele fiscale încurajează cetățenii să opteze pentru motoare mai poluante, cum ar fi motoarele cu pistoane cu combustie internă cu aprindere prin compresie (diesel sau semidiesel).

Autoblog scrie că, cu privire la maşinile hibride, a lor cotă a accizei se va micşora cu 50% doar pentru autoturismele de la poziţiile tarifare 870340 şi 870350000.

Conform Codului Fiscal, maşinile de la poziţia tarifară 870340 sunt “vehicule care au atât motor cu pistoane alternative cu combustie internă cu aprindere prin scânteie, cât şi motor electric ca motoare pentru propulsie, altele decât cele care pot fi încărcate prin conectarea la o sursă externă de energie electrică”.

Cele de la poziţia tarifară 870350000 sunt “vehicule care au atât motor cu pistoane cu combustie internă cu aprindere prin compresie (diesel sau semi diesel), cât şi motor electric ca motoare pentru propulsie, altele decât cele care pot fi încărcate prin conectarea la o sursă externă de energie electrică.

Iar cu privire la maşinile diesel, cota accizei se va majora cu 50%, în funcţie de termenul de exploatare şi capacitatea cilindrică, la toate vehiculele cu motoare cu pistoane cu combustie internă cu aprindere prin compresie (diesel sau semi diesel), de Ia poziţiile tarifare 870331, 870332 şi 870333.

Poziţiile tarifare menţionate se referă la:

870331 – cu capacitatea cilindrică de maximum 1.500 cm3;
870332 – cu capacitatea cilindrică de peste 1.500 cm3, dar de maximum 2.500 cm3;
870333 – cu capacitatea cilindrică de peste 2.500 cm3.

Dacă se va reuşi votarea acestui proiect de lege până la finele sesiunii curente a Parlamentului, modificările ar putea intra în vigoare chiar de la 1 ianuarie 2022 sau mai târziu anul viitor.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X