4 moduri în care Rusia încearcă să demonstreze că poate funcționa cu sancțiunile internaționale. Problemele pe care nu le poate rezolva

Autor: , in Cultură/Media / Externe / 22 aprilie, 2022, 14:56

Președintele rus Vladimir Putin s-a străduit să le dea asigurări rușilor că sancțiunile impuse de Occident le fac mai rău țărilor care le-au decis decât RusieiDar efectele se văd deja în economie, relatează CNN, citat de Digi24.

Putin își pregătește țara pentru consecințe pe termen lung.

Occidentul nu intenționează să-și retragă politica de presiune economică asupra Rusiei”, le-a spus el recent directorilor din aviație. Fiecare sector al economiei Rusiei trebuie să „facă un plan pe termen lung bazat pe oportunități interne”, a insistat el.

Politica lui Putin de concentrare pe resursele interne era previzibilă. De când Rusia a anexat Crimeea de la Ucraina, în 2014, țara s-a pregătit pentru sancțiunile occidentale cu o strategie numită „Fortăreața Rusia”.

Totuși, amploarea contraofensivei economice lansate de Occident după invadarea Ucrainei, în 24 februarie, la care se adaugă retragerea multor mari companii din Rusia, a fost un șoc.

„Nimeni nu s-ar fi putut gândi la asta”, a recunoscut ministrul de externe Serghei Lavrov în martie, referindu-se la înghețarea a jumătate din rezervele de 600 de miliarde de dolari ale Rusiei.

Rusia spune că va contesta sancțiunile asupra rezervelor sale valutare în instanță și a amenințat, de asemenea, cu acțiuni în justiție dacă intră în incapacitate de plată din cauza înghețarii activelor.

CNN a identificat 4 moduri în care companiile, sectoarele economice și oficialii din Rusia încearcă să demonstreze că pot trăi cu sancțiunile occidentale.

1. Reproiectarea mașinilor Lada

Lada, marca rusească emblematică din epoca sovietică, se bazează foarte mult pe piese importate. Avtovaz, care produce Lada, este deținută de producătorul francez de automobile Renault și, potrivit lui Evgheni Eskov, redactor-șef al revistei ruse Auto Business Review, companiile au în comun un singur sistem de achiziții pentru piese.

Pe 24 martie, ca reacție la anunțul că Renault iese de pe piața rusă, Avtovaz a dezvăluit că trebuie să reproiecteze rapid mai multe modele, astfel încât acestea să fie mai puțin dependente de componentele de import.

Compania nu a precizat ce modele vor fi folosite, dar a spus că acestea vor deveni treptat disponibile în lunile următoare. Eskov a spus că modelele reproiectate vor fi versiuni mai simple ale mașinilor actuale, fără caracteristici suplimentare, cum ar fi ABS.

Doar mașini simple, din trecut”, a explicat el într-un e-mail pentru CNN Business.

2. Ademenirea utilizatorilor de Instagram pe Vkontakte

Instagram a fost până de curând cea mai mare rețea socială din Rusia, potrivit firmei de analiză a rețelelor sociale Brand Analytics. Vkontakte, versiunea rusă de Facebook, a fost a doua.

După ce autoritatea de reglementare a comunicațiilor din Rusia a întrerupt accesul la Facebook și Instagram, luna trecută, Vkontakte a făcut tot posibilul pentru a atrage creatorii de conținut pe platforma sa.

Compania renunță la comisionul pentru orice conținut monetizat până la sfârșitul lunii aprilie și oferă promovare gratuită pe platformă pentru orice creator de conținut care s-a mutat de pe o altă platformă sau și-a reactivat pagina după 1 martie. De asemenea, a publicat un ghid pentru lansarea unei afaceri pe Vkontakte.

În timp ce utilizatorii lunari ai Vkontakte au atins un record de peste 100 de milioane în martie, Instagram și-a pierdut aproape jumătate dintre utilizatorii activi de limbă rusă între 24 februarie și 6 aprilie.

Totuși, mulți utilizatori ruși de Instagram sunt încă activi pe platformă, folosind un VPN, așa că nu toți au trecut pe Vkontakte.

3. Propriile carduri bancare

Rusia s-a pregătit pentru izolarea financiară după ce unele dintre cele mai mari bănci au fost lovite de sancțiuni, după anexarea Crimeei. În anumite privințe, strategia a dat roade. Sistemul național de plăți din Rusia și sistemul de carduri bancare construit pe acesta, cunoscut sub numele de „Mir”, au crescut exponențial.

Potrivit băncii centrale ruse, în 2021 au fost emise peste 113 milioane de carduri Mir, în creștere față de un total de 1,76 milioane la sfârșitul anului 2016. Anul trecut, aproximativ un sfert din toate plățile cu cardurile din Rusia au fost efectuate cu carduri Mir.

Citește continuarea pe Digi24.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X