Directorul unei companii care a lăsat fără bani și fără mobilă mai mulți clienți, plasat în arest. Momentul reținerii

Autor: , in Actualitate / Social / 23 ianuarie, 2023, 16:35

Directorul și fondatorul „Bismobil Kitchen”, Mihail Șaran a fost reținut acum câteva zile în urmă pe Aeroportul Internațional Chișinău, în timp ce intenționa să păsăsească țara, scrie ZdG. Informația a fost confirmată de șefa Secției Comunicare și Protocol a Inspectoratului General de Poliție (IGP), Diana Fetco. În ultima perioadă, compania a șăsat fără bani și fără mobilă mai mulți clienți din țară și de peste hotare.

UPDATE: Poliția anunță reținerea fondatorului Bismobil Kitchen, menționând că acesta ar fi înșelat mai mulți clienți care comandaseră produsele companiei.

„Mai exact, bărbatul a pus în aplicare o schemă prin care își însușea banii clienților, fără ca să le livreze mobila comandată de aceștia. Potrivit datelor din dosarul penal, escrocheria pusă la cale de către fondator a cauzat prejudicii în proporții deosebit de mari”, a anunțat Inspectoratul General al Poliției.

În următoarea zi după reținerea acestuia, la solicitarea procurorilor PCCOCS, Judecătoria Chișinău, sediul Ciocana, a aplicat arestul preventiv în privința învinuitului. Totuși, instituția a dispus arestarea acestuia pentru un termen de 20 de zile, deși procurorii solicitaseră 30 de zile, în scopul asigurării caracterului obiectiv al investigațiilor. Prin urmare, hotărârea judecătorească a fost contestată de Procuratura specializată la Curtea de Apel Chișinău.

Investigațiile continuă, timp în care învinuitul se prevalează de prezumția nevinovăției, potrivit legii.

Mihail Șaran se află în arest, iar judecătorii i-au aplicat un mandat de arestare pe un termen de 20 de zile.

Potrivit reprezentanților IGP, împotriva companiei Bismobil Kitchen și a directorului acestuia Mihail Șaran sunt înregistrate 15 plângeri din partea clienților care au încheiat contracte de realizare a bucătăriilor la comandă. După ce săptămâna trecută reprezentanții companiei au încetat să mai răspundă la apelurile telefonice ale clienților, iar magazinul din Chișinău a fost închis, clienții au început să depună plângeri la poliție.

În România, unde cele 14 magazine Bismobil Kitchen au fost închise, iar mai mulți clienți au rămas „prejudiciați” atât fără bucătării, cât și fără avansurile achitate de circa șase mii euro – s-au depus 54 de plângeri la adresa firmelor pe care Bismobil Kitchen încheia contracte, iar în 15 cazuri s-a început deja cercetarea penală pentru înșelăciune, informează Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) la solicitarea Știri de Cluj.

ZdG a scris vineri, 20 ianuarie, despre mai mulți clienți din R. Moldova ai companiei BK care au început să posteze mesaje de nemulțumire pe rețelele de socializare referitor la faptul că reprezentanții BK nu mai răspund la apelurile telefonice.

Unii dintre ei primeau mesaje prin care erau anunțați că momentan compania BK se confruntă cu provocări ce țin de furnizori și că în această perioadă nu preiau comenzi noi. În aceleași mesaje, clienții erau rugați să nu revină cu apeluri telefonice din cauza numărului mare de solicitări, dar erau asigurați că toate comenzile făcute anterior vor fi onorate.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X