InternePublicații

Podul de pe șoseaua Balcani, tot mai aproape de final. Lucrările, realizate în proporție de 77%

Lucrările de construcție a podului peste râul Bâc și a pasajului peste cale ferată de pe șoseaua Balcani au fost realizate în proporție de 77 la sută. Administrația de Stat a Drumurilor susține că, deși s-a confruntat cu un șir de impedimente de ordin birocratic și tehnic, proiectul, menit să decongestioneze traficul de pe centura Capitalei, a intrat în faza finală.

Potrivit autorităților centrale, valoarea lucrărilor de reabilitare a podului este de 38,4 milioane lei, iar cea a pasajului – de 30 de milioane de lei.

„Menționăm că pe parcursul implementării acestui proiect, au fost înregistrate mai multe impedimente care au condus la necesitatea prelungirii termenului de execuție, precum factori administrativi, dificultăți tehnice și condiții climatice nefavorabile. Printre cauzele principale se numără emiterea autorizației de construire cu întârziere de 3,5 luni, problemele legate de proprietatea terenurilor, necesitatea obținerii autorizațiilor de defrișare a arborilor din zona drumului M1 și a fâșiei riverane a r. Bîc, proces ce a durat aproximativ două luni”, se menționează într-un comunicat al ASD.

Instituția mai precizează că proiectul a demarat cu o valoare de 174,7 milioane de lei, iar în urma modificărilor și a lucrărilor suplimentare, costul total al proiectului a crescut la aproximativ 184 de milioane de lei. Până în prezent, au fost executate lucrări în valoare de 138 de milioane de lei.

„Lucrările suplimentare, în valoare de 9,9 milioane de lei, au rezultat din lucrări depistate pe parcursul implementării obiectului, care nu au putut fi determinate la etapa de proiectare. Printre acestea se numără: modificarea parțială a soluțiilor de proiect; volume de lucrări care au fost excluse din etapa I de implementare a proiectului, deoarece nu era rezonabil să fie executate atunci și au fost incluse spre implementare în etapa a II-a; defrișări suplimentare; completarea soluțiilor de evacuare a apelor pluviale și subterane; lucrări suplimentare pentru consolidarea patului drumului de acces către str. Pietrăriei; modificarea soluțiilor de proiect privind construcția fundației la pila nr. 1 a pasajului peste calea ferată; înlocuirea solurilor neomogene și altele”, mai precizează ASD.

Amintim că proiectul de construcție a podului peste Bâc și a pasajului prevede și un șir de reparații de drumuri și în zona albiei râului Bâc. Astfel, va fi construit drumul de acces către str. Pietrăriei, cu o lungime de aproape un kilometru, are loc regularizarea albiei râului Bâc, pe o lungime de 500 m și consolidarea albiei cu saci umpluți cu beton monolit, construcția și amenajarea intersecției cu str. Calea Ghidighici, inclusiv trotuare și parapete pietonale, reparația drumului M1, pe un sector de 800 m, inclusiv construcția trotuarelor.

De asemenea, vor fi alocate 8,6 milioane de lei pentru o nouă rețea de canalizare, 3,7 milioane de lei vor fi investite pentru iluminatul stradal și peste 5 milioane de lei pentru construcția rețele exterioare de canalizare pentru colectarea apelor meteorice de pe partea carosabilă.

În total, valoarea lucrărilor de construcție a drumului (drum de acces spre zona industrială Pruncul, acces nr. 1, 2 și 3, strămutarea albiei râu Bâc, lucrări de racordare cu strada Pietrăriei) este de 95,4milioane de lei.

Preluarea textelor de pe cotidianul.md este permisă doar în limita a 300 de semne, cu obligativitatea indicării linkului direct către articolul original. Conținutul publicat este protejat de Legea 139 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Preluarea integrală a materialelor se poate face exclusiv în baza unui acord prealabil cu redacția sau în cadrul unui abonament lunar.

Redacția Cotidianul

Cotidianul.md este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, devoalarea propagandei rusești și dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice.
Back to top button